pred dvoma rokmi zrušila benzínku v Smolníku, zostali motoristom ešte tri možnosti. Pohonné látky mohli natankovať v Jaklovciach, v Gelnici, alebo v Nálepkove. Všetko však nasvedčuje tomu, že v blízkej budúcnosti im už zostane len jaklovská pumpa.
"Spoločnosti Slovnaft patria, v tomto regióne, čerpacie stanice v Gelnici a Nálepkove. Ani jedna z nich však nevyhovuje súčasným ekologickým požiadavkám podľa slovenskej i európskej legislatívy. S modernizáciou svojej siete čerpacích staníc sme začali už v roku 2001. A to jednak po stránke ekologickej, ale aj technologickej a funkčnej. V lehotách stanovených úradmi životného prostredia budú všetky naše čerpacie stanice vyhovovať normám SR i EÚ," informovala nás hovorkyňa Slovnaft, a. s., Kristína Félová.
Osud gelnickej benzínky je jasný. Nespĺňa požadované parametre, nahradí ju nová. Slovnaft sa rozhodol, že nevyhovujúcu starú pumpu zruší a namiesto nej postaví novú. Plánovaný termín sa nám však nepodarilo zistiť. Nad Nálepkovskou stanicou však zatiaľ visí otáznik. "Na tejto pumpe momentálne analyzujeme situáciu a trh. V krátkom čase prijmeme patričné rozhodnutie," vyhlásila hovorkyňa Félová.
Ak by došlo k najhoršiemu scenáru a obe benzínky by Slovnaft zrušil, motoristi z Hnileckej doliny by zostali "na holičkách". "Takáto situácia by doslova ohrozila podnikateľskú činnosť predovšetkým v obciach ako Smolnícka Huta, Smolník, či Úhorná. Už teraz máme problém s tankovaním, veď Nálepkovo je vzdialené viac než dvadsať kilometrov. Neviem si predstaviť, ako budeme fungovať, keď najbližšia benzínka bude až v Rožňave a v Spišskej Novej Vsi. Minulý týždeň boli u mňa ubytovaní Holanďania. Potom smerovali do Slovenského raja, no mali prázdnu nádrž. Vysvetlil som im, že po ceste budú mať benzínku v Nálepkove, kde môžu natankovať. Keď ju však zrušia, vodič, ktorému zostane v nádrži len rezerva už od nás do Spišskej nedôjde," opísal hroziacu patovú situáciu podnikateľ zo Smolníka Otomar Vasilco. Po zrušení pumpy by sa v kríze ocitla aj veľká skupina vodičov, ktorí nákladnými vozidlami prevážajú v regióne drevo, alebo pracujú s lesnými traktormi. Ak sa im napríklad počas práce v Mníšku nad Hnilcom, či v Smolníckej Hute minie benzín, budú musieť s traktorom, či s "liazkou" merať cestu do niekoľko desiatok kilometrov vzdialených Košíc či Spišskej Novej Vsi.
"Všetko sa napokon odrazí vo zvýšení cien tovarov a služieb a my stratíme ďalších zákazníkov. Takéto kroky predsa vedú k nášmu zániku. V meste sú benzínky už takmer na každom sídlisku. My sme odkázaní na málo a aj to nám chcú vziať," tlmočil názor, s ktorým súhlasia vari všetci podnikatelia z Hladovej doliny Otomar Vasilco.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.