rokovaní ešte v októbri minulého roka. Na financovanie sa použil projekt verejno-súkromného partnerstva (Public-Privat-Partnership). Jeho podstatou je, že vybraný dodávateľ, teda súkromná spoločnosť, zrealizuje práce a financie potom bude splácať krajská samospráva prostredníctvom Správy a údržby ciest PSK počas pätnástich rokov.
Cesty II. a III. triedy prevzal PSK pod svoju správu 1. januára 2004. Spravuje 2 438 kilometrov ciest, čo je najviac zo všetkých samosprávnych krajov. Ich stav po prevzatí bol zlý, až 46 percent ciest bolo v nevyhovujúcom alebo havarijnom stave. V minulom roku PSK realizoval opravy za 34 miliónov korún, opravil 21 kilometrov ciest. Nešlo však o súvislé opravy povrchov vozoviek, ako tomu je pri projekte PPP.
„Opraviť cesty je dôležité, lebo súvisia s rozvojom cestovného ruchu a následne s celkovým rozvojom regiónu," uviedol predseda PSK Peter Chudík. V tomto roku, v rámci projektu PPP opraví PSK asi 210 kilometrov ciest: „Použil som slovíčko asi preto, lebo verejná súťaž bola vyhlásená na metre štvorcové. Súvisí to s tým, že cesty nemajú rovnakú šírku." Chudík ďalej uviedol, že súťažné podklady si vyzdvihlo 7 firiem, ponuku však predložil iba jeden uchádzač - Inžinierske stavby Košice, a. s. „Táto spoločnosť aj vyhrala, pritom jediným kritériom na vyhodnotenie ponúk bola cena predmetu obstarávania," informoval predseda PSK. Pri opravách ciest pôjde predovšetkým o živičné úpravy ciest náterovou technikou a mikrokobercami.
Inžinierske stavby s prácami už aj začali, dokončené majú byť do 31. októbra. K 1. júnu je už zrealizovaná oprava úseku cesty III/067 24 Kežmarok - Malý Slavkov a začala sa realizácia úsekov III/067 26 Kežmarok - Rakúsy, v okrese Svidník: III/ 556 21 Kružľová - Svidníčka - Vápeník. V najbližších dňoch sa začnú práce aj v okresoch Humenné, Poprad, Levoča, Stará Ľubovňa. Opravy ciest v ostatných okresoch budú prebiehať v mesiacoch júl až október.
Predseda PSK zdôraznil, že aj po investovaní pol miliardy korún bude opravených len 10 percent ciest v kraji, takže bude nutné pokračovať ďalej: „Poslanci to už pochopili. Nikto nám totiž peniaze na cesty nedá, ani štrukturálne či kohézne fondy Európskej únie. Tieto totiž pôjdu na diaľnice, obchvaty miest a cesty I. triedy." Napokon Chudík uviedol, že 500 miliónov Sk bolo rozdelených percentuálne na okresy a to podľa kilometrov ciest a stavu vozoviek. Poslanci v tomto zmysle schválili aj zásobník ciest.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.