rokovaní sa poslanci PSK zaoberali hodnotením jej plnenia. Vedúci odboru školstva Úradu PSK Karol Lacko skonštatoval, že racionalizácia sa uskutočnila vo všetkých okresoch Prešovského kraja, okrem Bardejova. Kde nedošlo k dohode medzi poslancami za uvedený okres a členmi komisie školstva, telesnej výchovy a športu.
V hodnotení, ktoré poslanci zobrali na vedomie, sa uvádza, že čo sa týka gymnázií, bola v racionalizačných opatreniach úloha zvýšiť počty žiakov. Táto úloha sa plní, nakoľko v porovnaní s rokom 2001/2002 sa v minulom školskom roku navýšil počet študujúcich na gymnáziách skoro o 19 percent. Lacko ďalej informoval, že plní sa aj alternatívny učebný plán, čo znamená, že vo 4. ročníku sa zavádza špecializácia v podobe voliteľných predmetov. Ďalšou úlohou bolo zredukovať počty žiakov v osemročnom type gymnaziálneho štúdia. Zo všetkých študujúcich na stredných školách len 8 percent tvoria žiaci gymnázií s osemročným štúdiom. "Tento stav je potrebné zachovať, prípadne mierne redukovať, a to znížením počtu žiakov v triedach," dodáva Lacko.
Dôležitou úlohou pri gymnáziách bolo tiež skvalitniť podmienky jazykového vzdelávania. Lacko konštatuje, že každý žiak gymnázia má v učebnom pláne dva cudzie jazyky. Prevažuje anglický a nemecký jazyk. Vo všetkých gymnáziách vyučujú cudzie jazyky kvalifikovaní učitelia.
V koncepcii pri stredných odborných školách je úloha, utlmiť študijné odbory, ktorých absolventi nenachádzajú uplatnenie na trhu práce. Lacko k tomu uvádza, že zo širokej škály študijných odborov vznikla požiadavka na utlmenie jediného odboru a to odevníctvo: "Do praxe sa však zavádzajú nové študijné odbory ako propagačná grafika, logistika v doprave, kultúrno-výchovný pracovník." Pri združených stredných školách sa konštatuje, že stanovenie učebných odborov je zatiaľ nesystémové, pretože reforma v tejto oblasti školstva ešte prakticky neprebehla. Zato združené školy sa organizovaním rôznych podporných programov snažia negatíva tlmiť. Ako príklad uvádza ZSŠ Andraščíka v Bardejove, kde zaviedli nové učebné osnovy v študijných odboroch obchod a podnikanie, manažment cestovného ruchu a v učebných odboroch kuchár, čašník a cukrár. Tiež v ZSŠ hotelových služieb Humennom, kde v práve začatom školskom roku zaviedli nové študijné plány odboru kuchár a čašník. ZSŠ umelecká v Kežmarku zase v spolupráci so školami úžitkového výtvarníctva zavádza nový študijný odbor tvorba a tvarovanie bižutérie, ktorý bude učiť ako jediná škola na Slovensku. Spomenul tiež ZSŠ odevnú v Prešove, ktorá zabezpečila inováciu študijného plánu modelárstvo a návrhárstvo odevov a odevný dizajn. Lacko dodáva, že združené školy prešli zložitým vývojom a neustále sa prispôsobujú podmienkam trhu práce v danom regióne. Preto aj v nich zanikajú odbory, o ktoré nie je na trhu záujem.
Pri stredných odborných učilištiach sa konštatuje, že sa snažia odstrániť duplicitu učebných a študijných odborov, ako príklad uvádza vyradenie odborov dámska krajčírka v textilnom SOU vo Svite a odboru stolár v SOU v Starej Ľubovni.
V koncepcii sa zamerali aj na domovy mládeže. V súčasnosti je v zriaďovateľskej pôsobnosti PSK 27 domovom mládeže. Z nich 12 je využívaných na podnikateľskú činnosť, alebo sú v útlme.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.