zdolávať s prestupovaním. Zhruba pol hodiny čakajú poobede v Gelnici na prípojný osobný motorový vlak. Prakovčanom k spokojnosti chýba to, aby v ich obci mal zastávku rýchlik Horehronec smerujúci z Košíc do Bratislavy. Kvôli tomu už trikrát podpísali petíciu, no zatiaľ márne.
Ing. Ladislav Bič z Prakoviec pracuje v spoločnosti U.S. Steel v Košiciach. Každé ráno nastúpi v obci, kde býva, do osobného vlaku a prestupuje v Margecanoch na rýchlik. Kým sa dostane do práce, v Košiciach musí ešte prestupovať na mestskú hromadnú dopravu. Poobede je situácia ešte komplikovanejšia. „V Košiciach nastúpim pred 15. hodinou do rýchlika Horehronec. Vlak je stále obsadený do posledného miesta. V Margecanoch tomuto vlaku prepoja lokomotívu. Smeruje do Gelnice, kde vystúpia takmer všetci cestujúci. Potom má namierené cez Brezno a Banskú Bystricu do Bratislavy," popísal L. Bič.
Prakovčania musia pol hodiny v Gelnici čakať na prípojný osobný motorový vlak. Ten má odchod o 16.07 hodine, v Prakovciach je o dvadsať minút neskôr. Zvlášť v dňoch, keď vládne zlé počasie, určite nie je príjemné prešľapovať na stanici z nohy na nohu a čakať na vlak. Takúto trasu zdoláva z Prakoviec denne minimálne 50 ľudí. Polhodina čakania by odpadla, keby Horehronec mal zastávku aj v Prakovciach.
O Ladislavovi Sillovi možno povedať, že je v tomto smere už rekordérom, pretože do Košíc do U.S. Steelu takto dochádza dlhých trinásť rokov. Aj jemu ide táto situácia poriadne na nervy. „Za tú polhodinu ideme s niektorými Prakovčanmi na malé pivo do neďalekej krčmy. Čo nám iné ostáva," povedal nám tento Prakovčan.
Dcéra Marty Poklembovej z Prakoviec je druháčkou na Strednej priemyselnej škole dopravnej v Košiciach. Pol roka síce bývala na internáte, potom sa však rozhodla pre dennodenné cestovanie do školy. Na rozdiel od ostatných Prakovčanov čaká poobede na prípojný osobný motorový vlak v Margecanoch. „Čaká tu presne hodinu. Motorka je niektoré dni vopred odstavená, sadne si teda dnu, aby zbytočne nemrzla. Ja tento rýchlik využívam veľmi často, cestujem ním k sestre do Brezna. Nerozumiem, prečo by v našej obci nemohla byť zastávka pre Horehronec. Veď po trase stojí veľmi často aj v menších obciach," rozhorčila sa M. Poklembová.
Dochádzať za prácou je náročné nielen na čas, ale aj na peniaze. Cesta z Prakoviec do Košíc a späť vyjde týždenne približne 500 korún.
Ako sa nám podarilo zistiť, snaha u zúčastnených strán by bola, ide však o technický problém. „Nie sme proti tomu, aby Horehronec mal zastávku aj v Prakovciach. Muselo by tu však byť vybudované nástupište kvôli bezpečnosti cestujúcich," vyjadril sa pre KORZÁR vedúci oddelenia regionálnej dopravy pre východ Železničnej spoločnosti, a. s., Ing. Ladislav Oleksa.
„V každom prípade to musíme vyriešiť. Sme ochotní podieľať sa na investícii. Kvôli tejto záležitosti sme už trikrát rokovali s dotknutými stranami," povedal nám starosta Prakoviec Jozef Nižník (KSS).
Celá investícia by vyšla na pol milióna korún.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.