neutíchajúce spory medzi podnikateľmi a pracovníkmi Mestského úradu (MsÚ) v Rožňave. Vyostrujú sa čoraz viac, pretože niekoľkí podnikatelia už majú plné zuby systému, ktorý na MsÚ zaviedli približne pred piatimi rokmi.
"Nikde na Slovensku nevládnu také praktiky, ako u nás v Rožňave. Keď chce prísť podnikateľ z iného mesta alebo zo zahraničia do Rožňavy predávať, musí prísť v jeden deň a vyčkať až do polnoci. Potom príde nejaký pán, ktorý vám vydá poradové číslo a ráno o siedmej, keď sa otvorí jarmočná kancelária, vám to miesto predajú. Tí, čo nie sú z Rožňavy, tu strávia aj dva dni len kvôli tomu, aby mohli predávať. Tento problém bol aj na poslednom trhu v septembri," hovorí miestny podnikateľ Ladislav Bernáth.
Ani ďalší podnikatelia nie sú s praktikami MsÚ veľmi nadšení. Niektorí z nich už začali zbierať podpisy na petíciu, v ktorej žiadajú, aby úrad zmenil spôsob, akým sa jarmočné miesta predávajú a aby okamžite zmenil chaotický systém. "Petíciu sme podpísali všetci tí, ktorí predávame na miestnom trhovisku. A reči z úradu o tom, že komu sa nepáči, nemusí predávať, nemajú so slušnosťou nič spoločné," hovorí ďalší nespokojný - Ján Krištof z Rožňavy, ktorý tak reaguje na vyjadrenia primátora Františka Kardoša. Ten po septembrových sťažnostiach toho istého charakteru povedal: "Komu sa nepáči, nemusí prísť predávať. My nikoho nenútime".
L. Bernáth už pripravuje sťažnosť, ktorá je priamo namierená na pracovníčku MsÚ Zuzanu Mazanovú. Je presvedčený, že za zlou organizáciou predaja jarmočných miest je práve ona. Tá je útokom L. Bernátha prekvapená a tvrdí, že on na jarmoku nikdy nepredával. Podnikateľ tvrdí opak. "V pondelok o desiatej večer som bol zapísaný pod poradovým číslom 33. Išiel som na MsÚ kvôli tomu, aby som videl, ako sa to celé udeje. Vzdal som sa, číslo som si nevybral a ani sa tých trhov nezúčastním. Kašlem na to," tvrdí L. Bernáth. Z. Mazanová je z jeho vyjadrení udivená. "Nechápem, prečo a na čo sa sťažuje. On predsa nikdy nepredával na jarmoku a ani tento rok si doposiaľ neprišiel jarmočné miesto kúpiť. Nerozumiem tomu, prečo napáda mňa. Prichádzam do jarmočnej kancelárie až ráno. Mojou starosťou je len zabezpečiť predaj jarmočných miest," hovorí Z. Mazanová a pokračuje: "Tento spôsob organizácie si viacmenej vynútili tí, ktorí sem chodia a nikdy nikto z nás nenútil nikoho z nich vyčkávať o polnoci, alebo deň predtým. Miesta predávame celý týždeň. Pokojne môžu prísť v priebehu celého dňa, respektíve týždňa a zabezpečiť si miesto také, aké chcú. Keď sa otvorí jarmočná kancelária, mapa na rozmiestňovanie predajných miest je úplne čistá a nikto nemá vopred vybavené ani pridelené miesto," vysvetlila Z. Mazanová.
Podľa jej slov sú ostatní podnikatelia so systémom objednávania spokojní. Výnimku tvorí vraj len hŕstka nespokojných podnikateľov. "Tieto praktiky mi pripomínajú zašlé roky, keď sme celé noci čakali na trabanty a žigulíky," dodáva L. Bernáth.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.