spoločnosti Brantner Poprad, s. r. o., ktorá v meste a jeho okolí zabezpečuje zber, odvoz a likvidáciu komunálneho odpadu.
„V praxi to znamená, že mesto musí zabezpečiť výrub poplatkov za zber a likvidáciu komunálneho odpadu u právnických osôb vo vlastnej réžii a kompetencii a nemôže na túto agendu využívať služby inej organizácie," informovala hovorkyňa primátora mesta Poprad Zuzana Pojedincová. Ako dodala, túto povinnosť ukladá samospráve zákon.
Podľa hlavného ekonóma mesta Pavla Miškovského ide o ekonomicky neutrálny presun. Výmery poplatkov, ich správa a ekonomická likvidácia sú tak v plnej kompetencii mesta. „Súčasťou agendy bola aj časť správy nedoplatkov. Situácia ale nie je dramatická a dlh predstavuje sumu okolo 280-tisíc korún. To je pri sume približne 12 miliónov korún, ktorá tvorí objem vyrubených poplatkov za rok, veľmi dobré číslo," uviedol Pavel Miškovský.
Právnické osoby na území mesta zatiaľ platia za odvoz odpadu raz za dva mesiace, radnica ale uvažuje o zmene. „Chceme zracionalizovať túto agendu a preto sa vážne zaoberáme myšlienkou zmeny platného všeobecnezáväzného nariadenia o miestnych daniach s tým, že daň za zber a likvidáciu komunálneho odpadu budeme právnickým osobám vyrubovať jedenkrát ročne s možnosťou dvoch splátok," prezradil primátor mesta Poprad Anton Danko.
Podľa hovorkyne mesto spravovanie agendy spoločnosťou Brantner Poprad, s. r. o., vyšlo zhruba na 280-tisíc korún ročne.
Za zber, odvoz a likvidáciu odpadu podľa platného VZN mesta Poprad o miestnych daniach platí v súčasnosti približne tisíc právnických osôb.
Autor: pet
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.