chodcov. „Vždy, keď sa so zákazníkom ponáhľam, tak sú rampy ako naschvál spustené a čakáme tu aj vyše desať minút. Ja som si už zvykol, ale niekedy to ide na nervy," hovorí jeden z novoveských taxikárov.
Pre obyvateľov sídliska Západ je to hlavná prístupová cesta. „Hlavne je to najkratšia cesta domov. Prečo by sme mali jazdiť z mesta cez Telep, keď je to okľuka? Ale pravda je, že čakanie pri spustených rampách je niekedy pre nás, čo tadiaľto chodíme každodenne, poriadnou skúškou trpezlivosti," dodáva ďalšia Novovešťanka Svetlana Fabiniová.
Svoje skúsenosti majú aj chodci, ktorí prechádzajú cez železničné priecestie v nebezpečnej blízkosti áut. „Je to najväčší problém obyvateľov Smižian aj sídliska Západ. Priecestie je kritickým miestom pre peších, cyklistov aj chodcov. Je tu hustá premávka, chodia tadiaľto všetky nákladné vozidlá, keďže podjazd pri Smižanoch je pre ne výškovo nevyhovujúci. Dlhé roky sa tu nič nerobilo," priznáva Ing. Ladislav Lučivjanský, predseda tunajšieho mestského výboru.
Riešenie dlhodobého problému je zatiaľ len na papieri, je spracovaná štúdia a projektová dokumentácia stavby, ktorej výsledkom bude zlepšenie dopravy pre motoristov, chodcov aj cyklistov. „Projekt rieši nevyhovujúcu situáciu pre vodičov, cyklistov i peších tak, aby sa zvýšila bezpečnosť a prehľadnosť cestnej premávky v tomto území oddelením jednotlivých druhov dopravy. Cestná doprava je vedená po teréne, s preložkou cesty a návrhom úpravy smerového vedenia Radlinského ulice (cesta II/ 536) s odstránením neprehľadných smerových oblúkov, ktoré budú slúžiť na radenie vozidiel pred uzatvorenými železničnými rampami. Návrh cyklistických a peších trás vychádza z potreby ponechania hlavného smeru zo sídliska Západ do centra mesta a napojenia na existujúce trasy," informoval Ing. arch. Teodor Štubňa z oddelenia územného plánovania a životného prostredia na Mestskom úrade v Spišskej Novej Vsi.
Náklady stavby predstavujú 21 miliónov korún. Kedže cesta nepatrí mestu, ale je v správe Košického samosprávneho kraja (KSK), na termín realizácie sme sa opýtali priamo na Úrade KSK. „Riešenie dopravného uzla ulica Radlinského - Duklianska v Spišskej Novej Vsi je zaradené v Pláne prípravy a výstavby ciest II. a III. triedy na území Košického samosprávneho kraja. Realizácia týchto stavieb bude závisieť od dostupných finančných prostriedkov," uviedla hovorkyňa Úradu KSK Soňa Jakešová.
V budúcnosti by sa mala situácia pri smižianskych rampách zmeniť aj v súvislosti s modernizáciou železničnej trate Žilina - Košice. Všetky existujúce úrovňové priecestia sa potom budú riešiť mimoúrovňovo.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.