Doterajších sedemnásť podujatí zhliadlo viac ako 3 800 divákov, čo znamená priemernú návštevnosť cez dvesto ľudí na jednom programe.
Oproti minulým rokom ide o nárast návštevnosti. „Presné porovnanie nemôžem poskytnúť, lebo v minulosti sa štatistiky nerobili. No podľa slov ľudí pracujúcich na miestach kultúrnych podujatí, ktorí môžu návštevnosť porovnávať, ide o jednoznačný nárast. Je to dané už iba tým, že počet koncertov počas leta sa oproti minulosti približne zdvojnásobil," povedal nám vedúci Oddelenia kultúry a športu mesta Vysoké Tatry Ján Bendík. Najväčší úspech zaznamenal otvárací program kultúrneho leta v jazdeckom areáli v Tatranskej Lomnici. „Vtedy sa na preteky a vystupujúcich vrátane obľúbenej Lúčnice prišlo pozrieť 2 400 divákov," doplnil J. Bendík.
Napriek týmto priaznivým trendom organizátori TKL chcú návštevnosť zvyšovať aj naďalej. Z tohto dôvodu oddnes zavádzajú nové druhy propagácie podujatí. „Vo všetkých tatranských električkách budú v deň konania programov vysielané medzi vzájomne vzdialenejšími zastávkami reprodukované audiopozvánky formou natočenej hovorenej upútavky v slovensko-anglickej jazykovej mutácii. Napríklad dnes hrá skupina Six, tak zvuková pozvánka v električke bude obsahovať aj takzvanú podmazovú ukážku jej hudby," vysvetlil J. Bendík.
Na tento účel mesto vyrobilo 175 CD nosičov pre všetky spoje, osobitnú nahrávku na každý deň. „Napríklad, keď hrá hudobná skupina koncert v sobotu v Smokovci a v nedeľu na Štrbskom Plese, sobotná upútavka vysielaná v električkách do začiatku koncertu bude pozývať ľudí na obidva koncerty. Spot vysielaný v nedeľu však už na sobotné podujatie logicky pozývať nebude," upresnil J. Bendík.
Peter Chudý, predseda Združenia cestovného ruchu Vysoké tatry, najväčšej tatranskej stavovskej organizácie subjektov pôsobiacich v cestovnom ruchu, považuje túto novú formu propagácie za revolučnú aj v rámci celého Slovenska. „Možno aj vzhľadom na rast cien pohonných látok sledujeme nárastový trend používania spojov Tatranských elektrických železníc. Takto, okrem pozitívneho vplyvu na životné prostredie, sa informácia o podujatiach dostane k väčšiemu počtu ľudí, čo môže znamenať, že si ich aj viac ľudí navštívi."
Ďalšími novinkami v propagácii tatranských kultúrnych podujatí sú oddnes plazmové textové upútavky na staniciach lanových dráh. Treťou novinkou je rozdávanie letákov TKL odchovancami literárnodramatického odboru v kostýmoch dvoch tatranských víl a dvoch svišťov.
J. Bendík si vysvetľuje doterajší úspech TKL pestrou dramaturgiou, dobrým výberom miest, kde sa podujatia uskutočňujú a takisto priaznivým počasím. „Iba jeden zo sedemnástich programov musel byť pre dážď po pätnástich minútach od jeho začiatku zrušený.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.