inzerciu v istom inzertnom mesačníku.
Hoci pred viac ako týždňom informoval primátor mesta František Kardoš o tom, že prijal ponuku vydavateľa regionálneho týždenníka na vydanie Rožňavských novín, lebo si ich vraj žiadajú občania, v odpovediach na naše otázky spred niekoľkých dní už zmenil rétoriku. "Nejde o žiadne vydanie Rožňavských novín. Mesto kúpilo priestor v reklamno-informačnom mesačníku a poskytlo tam svoj informačný materiál," uviedol primátor Kardoš.
Ním spomenutý reklamný informačný materiál je však uvedený pod hlavičkou Rožňavské noviny, čo je značka periodika vydávaného mestom Rožňava. Na vydanie vyčlenil primátor 15-tisíc korún bez súhlasu poslancov, lebo je to v jeho kompetencii. Noviny vyšli v náklade 6 300 kusov a mala ich dostať každá domácnosť. Niekde, ako napríklad na sídlisku Vargovo Pole a v niektorých jeho uliciach, o novinách občania do dnešného dňa nechyrovali. "Dostala som do schránky i do práce reklamný mesačník, v ktorom bolo vložené aj nové číslo Rožňavských novín," povedala 28-ročná Miroslava. "Nepripadalo mi to ako inzercia, veď takéto noviny sme už v schránke mali".
V čase prípravy vydania, vtedy ešte novín, dnes už inzercie, nevedel o tomto prečudesnom pláne ani prednosta MsÚ Ján Štefan. V Rožňavských novinách sa však objavili materiály podpísané práve prednostom MsÚ. "Materiál poskytlo vydavateľovi mesto. Pán prednosta o tom nevedel len v tom krátkom čase, keď bol dotazovaný," uviedol primátor na margo "zjavenia" sa materiálov s podpisom prednostu.
Rovnaké materiály, aké sú použité v novinách, sú zverejnené aj na úradnej tabuli mesta a na internetovej stránke mesta. Tu sa natíska možné vysvetlenie, ako sa teda objavili materiály podpísané prednostom v novinách. Na otázku, kto odsúhlasil obsah novín, odpovedal primátor stručne: "Mesto Rožňava". Keďže štatutárom mesta je sám primátor Kardoš, dá sa jeho odpoveď chápať aj v tom zmysle, že obsah novín odsúhlasil on sám.
Vráťme sa ešte k samotnému vydaniu ôsmich strán Rožňavských Novín. Primátor ich vyhlásil za "PR-reklamu mesta". Pod hlavičkou Rožňavské noviny je uvedená aj klasicky známa veta, "všetky náklady spojené s vydávaním a rozširovaním hradí mesto Rožňava". Nikde však nie je uvedené, že ide o PR, či reklamu.
Na otázky, prečo mesto duplicitne informovalo o dianí v meste prostredníctvom reklamy, prečo boli Rožňavské noviny súčasťou reklamného mesačníka, ako často mesto plánuje inzerovať takýmto spôsobom a či ide o primátorovu snahu zviditeľniť sa za peniaze daňových poplatníkov, sme do uzávierky tohoto vydania novín odpoveď nedostali. Prinesieme ich v nasledujúcom čísle.
Ako inzerujú okolité mestá
V Revúcej vychádzajú raz mesačne Revúcke listy. Podľa prednostky MsÚ Revúca Evy Kučerákovej, mesto inzeruje v denníkoch a týždenníkoch len vtedy, ako mu to prikazuje zákon. "Inzerovať o dianí v meste by bolo príliš nákladné," povedala E. Kučeráková.
Rovnako je to aj v Dobšinej. Podľa tamojšieho primátora Jána Vozára v meste vychádzajú Dobšinské noviny, no inzerovať navyše by bolo "zbytočné a stálo by to aj dosť korún," dodal primátor Vozár.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.