miesteniek na vlak, ktorý je povinne miestenkový a ktorý navyše stojí aj na vlakovej stanici," rozčúlene reagoval na to, že si k lístku na povinne miestenkový vlak nemohol kúpiť aj miestenku Ján Lach z Rožňavy. Jeho zlosť na nepodarený systém však zmiernila samotná pracovníčka železničnej stanice v Rožňave, ktorá zákazníkovi ochotne a na základe vlastnej iniciatívy zabezpečila miestenku zo susednej vlakovej stanice v Plešivci.
"Pani bola veľmi ústretová. Zavolala do Plešivca, tam v systéme zistili, či sa dá miestenka na rýchlik, ktorým sme chceli cestovať, zakúpiť. Miestenku potom po ďalšej kolegyni, ktorá je sprievodkyňou na trase Plešivec - Rožňava, poslala do Rožňavy a tu sme si ju po niekoľkých hodinách vyzdvihli," vysvetlil spôsob kupovania miestenky J. Lach. Podľa jeho slov boli Angličania, ktorí prišli do Rožňavy na krátku návštevu z Bratislavy a pre ktorých lístky kupoval, šokovaní. "Nebyť toho, že im pomáham kúpiť lístky, nevedeli by čo ďalej. Oni jednoducho nechápali, prečo im môžu predať lístok, ale miestenku už nie. A nepochopil som to ani ja. Pani za okienkom nám totiž nevedela vysvetliť prečo nemajú rezervačný systém. Keď prídu cudzinci musia mať z nášho mesta naozaj radosť," dodáva J. Lach. V centrále Železničnej spoločnosti Slovensko (ŽSSK) sme sa dozvedeli, že spomínaní Angličania dostali v Rožňave povinnú miestenku len vďaka snahe pracovníkov železničnej stanice, ktorí chceli zákazníka komplexne vybaviť priamo na mieste. Pracovníčka ich však mohla pokojne poslať po miestenku do Plešivca, pretože to nebola jej povinnosť.
Podľa Zuzany Červenej z komunikačného odboru ŽSSK stanica Rožňava nezodpovedá kritériám na umiestnenie nového elektronického zariadenia, ktorým sa miestenky dajú rezervovať. "Vychádzali sme tu z počtu vydaných dokladov a dosiahnutých tržieb vo vnútroštátnej a medzinárodnej preprave. Treba si uvedomiť, že železničná stanica v Rožňave je umiestnená excentrický mimo mesta," povedala Červená. Podľa jej slov má klient z Rožňavy možnosť zakúpiť si lístok a k nemu povinnú miestenku v 60-dňovom predpredaji, alebo si zakúpiť miestenku priamo vo východzej stanici vlaku, čiže v Košiciach. ZSSK súčastne ponúka internetový predaj cestovných lístkov. Spoločnosť nateraz eviduje tri sťažnosti zo strany zákazníkov týkajúcich sa nemožnosti zakúpenia miestenky.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.