mesiacov jún až september.
Väčšina zásahov súvisela s prevozmi pacientov na špecializované zdravotnícke pracoviská. Podľa hovorcu LZZS ATE Pavla Svetoňa popradské helikoptéry zasahovali najviac a to 21-krát vo Vysokých Tatrách, v Západných štyrikrát a v Slovenskom raji raz. „V porovnaní s predchádzajúcimi dvomi rokmi bola letná turistická sezóna leteckých záchranárov pokojnejšia. Najviac nehôd sa stalo na chodníkoch a v stenách v Mengusovskej doline, Malej Studenej doline, v masíve Gerlachovského štítu a vo Veľkej Studenej doline vo Vysokých Tatrách," upresnil P. Svetoň.
Pred popradskými pilotmi stojí ešte jedna úloha. „V spolupráci so Štátnymi lesmi TANAP-u naši piloti čakajú na vhodné letové počasie a pripravujú sa na transport trosiek vrtuľníka Mi 4, ktorý havaroval vo Veľkej Studenej doline vo Vysokých Tatrách siedmeho mája 1969," informoval P. Svetoň. Bola to prvá z celkovo troch nehôd vrtuľníkov vo Vysokých Tatrách. Zahynul vtedy pri nej horský záchranár Eugen Šándory, na ktorého spadla zadná časť trupu vraku. Zvyšní štyria muži v stroji so zraneniami rovnako nehodu prežili.
Podľa expertov tento typ vrtuľníkového kolosu, ktorý vážil neskutočných šesť ton, nebol na záchranu v horách vôbec vhodný.
Autor: toti
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.