zvýšenou priechodnosťou. Tá poslúži pri zásahoch v tuneli cez tzv. únikovú štôlňu.
Podľa slov vedúceho prevádzkovo-technického oddelenia Okresného riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru, ktorého súčasťou je beharovská hasičská stanica nadporučíka Milana Voška, štvorkolka výrazne posilnila doterajšie technické vybavenie stanice. Medzi ďalšie novinky patrí aj terénne vozidlo, ktoré poslúži najmä do neprístupných terénov. "Štvorkolka s prívesným vozíkom poslúži na prepravu postihnutých osôb v prípade požiaru v hlavnej tunelovej šachte cez únikovú šachtu. Vozidlo je vybavené záchranárskym a zdravotníckym materiálom. Rovnako môže poslúžiť aj v prípade, keď sa normálne vozidlo nedostane k zranenému," priblížil M. Voško.
Podľa slov veliteľa beharovskej stanice nadporučíka Vladimíra Iľaša, úniková šachta je pôvodne prieskumná šachta z čias výstavby tunela. Hlavná tunelová rúra dlhá 5 km je prepojená 13 únikovými chodbami, ktoré tvoria prechod do únikovej štôlne. "Tie v prípade požiaru či nehody slúžia na únik osôb z hlavnej tunelov rúry. Únikové chodby sú zabezpečené pretlakovými dverami. Tie zabezpečujú, aby znečistený a zadymený vzduch prechádzal do týchto únikových miest. Ak v tuneli vypukne požiar a je nutné odtiaľ dostať ľudí, hľadá sa najbližšia úniková cesta. Osoba sa dostane do únikovej chodby a je tam chránená. Operátor ju vidí na kamere a cez štôlňu vyšle pomoc na dané miesto. Osvetlenie v štôlni sa automaticky zapína v smere čo najkratšieho úniku von z tunela," priblížil V. Iľaš. Ako dodal v súčasnosti sa plánuje okrem kamerového systému osadiť v únikových chodbách aj telefón a reproduktor. Tak operátor bude ľudí vidieť a navigovať po vysvietenej časti únikovej štôlne pomocou reproduktoru.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.