nepostačujú a na svete nie je ani dohoda o ďalšom financovaní stavby medzi Košickým (KSK) a Prešovským samosprávnym krajom (PSK), keďže cesta III. triedy spojí jednu obec z KSK a druhú z PSK. Ako pre KORZÁR potvrdil riaditeľ Správy ciest PSK Vladimír Kozák, predpokladaný termín možného čerpania finančných prostriedkov z Národného strategického referenčného rámca je v roku 2008.
Obyvateľom z oboch obcí by spojnica výrazne uľahčila život. Nehovoriac o tom, že táto komunikácia má výrazný regionálny význam, keďže prepojí obce pod Braniskom s obcami spišskonovoveského okresu. Problémy sú najmä s dochádzaním do práce, prestupovaním na iné spoje a chýbajúcimi víkendovými spojmi. Osobné skúsenosti s tým má aj samotný starosta Oľšavky Jozef Kľešč (KDH). Priamy spoj do a z obce neexistuje. Linka, ktorá ide do obce zbiera cestujúcich po okolitých obciach a potom až ide do Oľšavky. Nehovoriac o tom, že Oľšavčania musia prestupovať v Spišských Vlachoch na ďalšie spoje.
"Posledný autobus u nás v obci končí pred pol piatou poobede, nasleduje 6,5-hodinová pauza a ďalší ide až desať minút po dvadsiatej tretej hodine. Keď som dochádzal do zamestnania do Krompách, ktoré sú vzdialené od nás 10 km, ráno som nastúpil do autobusu o pol piatej, prišiel do Spišských Vlách a čakal na prípoj do Krompách. Do práce som prišiel krátko po piatej a do 6.00 hod., kedy sa začína pracovná smena som tam čakal. Poobede, keď práca končila od 14.00 hod. cesta do Oľšavky mi trvala hodinu a pol. Rovnako aj školský autobus, ktorým chodia študenti do Krompách, od nás odchádza o pol ôsmej ráno a ide do Spišských Vlách. Tam musia čakať zasa na prípoj do Krompách. Pravidelne pritom prídu do školy s 15-20 minútovým meškaním. Ak by existovala spojnica medzi Dúbravou a Oľšavkou, výrazne by sa zlepšilo dochádzanie do práce a školy. Autobus by pozbieral ľudí z obcí v Podbranisku, prešiel by aj našou obcou a tým by sa rentoval. Nemuseli by sme byť odkázaní na prípoje zo Spišských Vlách. Jednoznačne je táto spojnica potrebná. Nehovoriac o tom, že by sa aj zlepšila návštevnosť do našej obce," zdôraznil J. Klešč.
Pripomeňme, že spojnica medzi oboma obcami už existuje. Základy takmer deväť metrov širokej budúcej komunikácie položili pred rokmi pri prácach na tuneli Branisko, kedy sa na cestu navozila tzv. hrubá depónia z tunela. Cestu je potrebné iba dokončiť. O spojnici sa pritom hovorí už viac ako 20 rokov. Dodnes však do obcí vzdialených od seba iba tri kilometre je potrebné cestovať 22 kilometrovou okľukou. Pripomeňme, že v súčasnosti je táto nedokončená komunikácia tretej triedy vo vlastníctve Prešovského samosprávneho kraja (PSK). Ako stavebník vystupuje Správa a údržba ciest (SÚC) PSK. "Čiastkovým delimitačným protokolom bola zo Slovenskej správy ciest Bratislava na PSK delimitovaná projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie a spisové agendy. Na stavbu - prepojenie ciest vydal Okresný úrad v Levoči, odbor životného prostredia začiatkom roka 2003 územné rozhodnutie. SÚC PSK požiadala o predĺženie právoplatnosti rozhodnutia. Obecný úrad v Dúbrave, ako príslušný stavebný úrad rozhodnutím predĺžil právoplatnosť územného rozhodnutia do 31. 3. 2009," uvádza riaditeľ Správy a údržby ciest PSK Ing. Vladimír Kozák. Pravdou však je, že PSK na dostavbu cesty v súčasnosti nemá peniaze.
"Akcia Prepojenie Dúbrava - Oľšavka je zaradená do projektu Modernizácia úsekov ciest II. a III. triedy v PSK, ktorý je financovaný z úverových zdrojov Európskej investičnej banky. Finančné prostriedky vyčlenené z tohoto projektu v sume 5,894 milióna korún nepostačujú na vykrytie celej stavby, preto je stavba zaradená aj do zásobníka akcií financovaných z fondov EÚ v rámci Národného strategického referenčného rámca (NSRR) pre roky 2007 - 2013. Dohoda o financovaní stavby medzi PSK a KSK bude podpísaná po zabezpečení finančného krytia nákladov stavby. Predpokladaný termín možného čerpania finančných prostriedkov z NSRR je v roku 2008," dodal V. Kozák.
Autor: šim
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.