prešovským primátorom Pavlom Hagyarim.
„V súvislosti s realizáciou výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií na roky 2007 - 2013 došlo k rozhodnutiu, že Prešovský kraj bude čerpať najväčší objem zdrojov. Z celkového objemu 273 miliárd korún, ktorý chceme minúť na diaľnice a rýchlostné komunikácie na území Slovenska, pre Prešovský kraj je plánovaných takmer 87 miliárd korún, čo predstavuje 32 percent z celkového objemu. Je to najviac zo všetkých krajov SR," povedal na brífingu premiér Fico.
Vyjadril sa aj k obchvatu Prešova. „Hovorili sme aj o tomto obchvate a pripomenul som, že tak na Slovenskej správe ciest (SSC), ako i na Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) sú ľudia, ktorí sú myšlienkovo blízki vláde. Prisľúbil som aj pánovi primátorovi, aj pánovi predsedovi Prešovského samosprávneho kraja, že priamo požiadam NDS i SSC, aby čo najaktívnejšie pristúpili k tejto téme," povedal predseda vlády, pričom nespresnil, o akú sumu v prípade obchvatu pôjde.
Predseda Prešovského samosprávneho kraja Peter Chudík ho doplnil: „My sme s pánom primátorom na túto tému rokovali. Keď sa na tom začne intenzívne pracovať, tak najskorší možný termín začiatku prác je koniec roka 2009."
Podľa primátora Hagyariho už do Prešova v súvislosti s obchvatom „tečú peniaze", pretože sa začalo s technickou prípravou. „Ako sme pred voľbami sľúbili, budeme aktívni. Prešov stál kvôli tomu, že technicky nebol pripravený. Budeme robiť tak, aby bol pripravený čo najskôr," povedal Hagyari a dodal: „To, čo môžeme oceniť je, že pán premiér podporil aj nový železničný koridor Poprad - Prešov - Košice. Sľúbil podporu a to vidím ako garanciu, že sa začne robiť technická príprava už tohto roku."
Predsedu vlády sme sa opýtali, či vie konkretizovať, aké cestné projekty v Prešovskom kraji sú pripravené pre programovacie obdobie 2007 - 2013.
„Mám celý zoznam názvov stavieb, ktoré by sa mali realizovať v rokoch 2007 -2013, dokonca je tu aj presné vyčíslenie predpokladaných nákladov. Môžem vám povedať, že na diaľnice sa celkovo predpokladá v Prešovskom kraji minúť 53,6 miliardy korún a pokiaľ ide o rýchlostné cesty, je to zhruba 26 miliárd. Sú tu termíny začatia jednotlivých úsekov, ukončenia. Ako vidno, Prešovský kraj je po tejto stránke pripravený. Nemyslím si, že by bolo teraz vhodné ísť po tých jednotlivých úsekoch..." Môžete aspoň povedať nejaké nové? „Mám zoznam, nebudem to porovnávať s predchádzajúcimi zoznamami. Ale myslím si, že všetko smeruje k tomu, aby sa v tomto období Prešovský kraj napojil na európsku diaľničnú sieť," reagoval premiér Fico a dodal: „Verím, že v tomto období bude ukončené aj prepojenie Košice - Miškovec, čo by znamenalo, že ak dôjde k ukončeniu diaľnice D1 severnou trasou, čo je priorita pre túto vládu, tak potom prepojenie Košíc a Miškovca znamená napojenie tejto časti Slovenska na európsku diaľničnú sieť. Toto je naša perspektíva a budeme robiť všetko preto, aby sa naplnila."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.