prípade finančného balíka pre túto príspevkovú organizáciu opakuje rok čo rok. Technické služby "plačú" - máme málo peňazí, poslanci oponujú - zarobte si. Takýto dialóg bol typický pre zastupiteľstvo v minulom volebnom období, v prípade súčasných poslancov je to podobná rétorika.
Gro činnosti gelnických technických služieb spočíva v práci pre mesto. Ide hlavne o údržbu verejných priestranstiev a miestnych komunikácií. Ako pre KORZÁR uviedol riaditeľ TS Juraj Velebír, od mesta žiadali na tento rok 6,8 milióna korún plus v prílohe to bolo 4,5 milióna korún na kúpu nákladného auta. Zastaralý technický park je totiž Achillovou pätou TS. V okresnom meste v zimných mesiacoch sa návštevníkovi naskytá priam pohľad ako zo starého filmu. Zamestnanci posypávajú cesty ručne stojac na korbe nákladného auta. Riaditeľ preto plánuje kúpu moderného vozidla. Poslanci však TS odklepli rozpočet nižší o pol milióna korún ako žiadali. Košom príspevková organizácia dostala aj v prípade žiadaných peňazí na kúpu spomínaného auta.
Ako uviedol predseda finančnej komisie Zoltán Kolbaský (Smer - na snímke) cieľom je prinútiť príspevkovú organizáciu aby sa správala trhovo a začala si na seba zarábať aj podnikaním. Zarážajúce podľa jeho slov je, že v kolónke tržby z predaja vlastnej výroby figuruje suma viac ako 8 miliónov korún, ale tieto peniaze plynú do TS z mesta. Iba jeden milión korún pochádza z vlastných tržieb. "Od tejto príspevkovej organizácie očakávame rozpočet v dvoch rovinách. Jedna z nich by mala byť určite o podnikaní, o tom ako si vedia na seba zarobiť sami. Ak táto organizácia vykáže zisk, budem určite za to, aby sa peniaze investovali do techniky. Vo fonde reprodukcie je suma takmer 300-tisíc korún, odporúčali sme riaditeľovi TS, aby práve z týchto peňazí financovali opravy, údržby a nákup," uviedol Z. Kolbaský.
Vlani mesto prispelo TS sumou 2 milióny korún na kúpu nového stroja. Podľa názoru Z. Kolbaského TS si mali prostredníctvom nového stroja zarobiť aspoň na odpisy. Riaditeľ TS J. Velebír však oponuje - na to, aby sme podnikali, nemáme vytvorené podmienky. "Niektoré naše autá sú ešte zo 70. rokov minulého storočia. Ako môžeme prijímať zákazky a potom platiť penále, že kvôli technike nedodržíme termíny?" vysvetlil J. Velebír.
Podľa jeho slov ideálny stav by bol, keby TS mohli nakúpiť nové stroje do 12 miliónov korún.
Autor: kar
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.