Tieto a ďalšie zmeny prinesie pre Spišskú Novú Ves plánovaná modernizácia železničnej trate od Žiliny po Košice.
Mesto Spišská Nová Ves je orgánom, vydávajúcim stavebné povolenie pre úsek Poprad-Krompachy. Zrekonštruovaná železničná trať bude pre mesto prínosom najmä v súvislosti s nebezpečnými priecestiami na sídlisku Západ a na Markušovskej ceste, ktoré nahradia mimoúrovňové križovatky. Tým sa vyrieši bezpečnosť obyvateľov. Metropola Spiša dáva tomuto projektu zelenú, avšak s jednou podmienkou. Ako informoval novoveský primátor Ján Volný, požiadavkou mesta v rámci realizácie tohto projektu je vybudovanie podchodu pre obyvateľov Telepu popod železničnú trať. Spojenie s mestom je pre zhruba 400 obyvateľov tejto lokality problematické. Od mesta ich delí železničná trať, cez ktorú môžu prechádzať len na základe povolenia od železníc, vydávaného za poplatok. "Myslite na to, aby sa pri tejto akcii nezabudlo ani na obyvateľov Telepu," tlmočil názory Novovešťanov Bernard Lapšanský z tejto mestskej časti.
Železnice SR plánujú začať rekonštrukčné práce v úseku Poprad-Krompachy v roku 2013. Modernizácia prinesie okrem zvýšenia bezpečnosti v samotnom meste vybudovaním mimoúrovňových križovatiek predovšetkým zvýšenie rýchlosti zo súčasných 90 na 140 až 160 kilometrov za hodinu a tiež zníženie energetickej náročnosti a hluku.
Autor: top
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.