frekvencie dopravy, najmä nákladných áut. Ako už Korzár informoval, z oboch strán ulice pribudli značky obmedzujúce vjazd motorových vozidiel, ako aj autobusov nad 3,5 tony. Rovnako je obmedzená aj rýchlosť na 40 km/h. Hoci situácia sa po osadení značiek mierne zlepšila, niektorí vodiči nákladných áut tieto značenia nerešpektujú a ulicou "veselo" prechádzajú. Podľa slov Gabriela Bodnára z popradského okresného dopravného inšpektorátu (ODI), pravdou je, že zoskupenie značiek nie je najšťastnejšie. "Situácia je riešiteľná inštalovaním vhodnejších dopravných značiek, napríklad D 56, kde by sa vhodným symbolom -nápisom zakázala alebo povolila jazda účastníkov cestnej premávky. Je to len jedno z možných riešení," uviedol G. Bodnár.
Kombinácia dopravného značenia na tejto ulici nie je odsúhlasená na popradskom ODI, keďže cestným správnym orgánom na miestnych komunikáciách je v tomto prípade mesto Spišské Podhradie. To je príslušné vydávať rozhodnutia, kde aká značka bude či nebude osadená. Jednoducho povedané, mesto schvaľuje dopravné značenia na obecných komunikáciách. Vyplýva to z projektu dopravného značenia. Návrh na osadenie značenia pošle magistrát na ODI a ten následne odobrí umiestnenie značenia magistrátu späť. Ten potom vydá rozhodnutie o umiestnení. ODI v týchto prípadoch však vystupuje ako poradný orgán. "Pravdou je, že ak je na jednom mieste veľa značiek, vzájomne sa bijú. Vodiči si ich potom vysvetľujú po svojom. Lepšie by bolo situáciu riešiť označením zóny pri vjazde z každej strany s doplnením zákazu prejazdu konkrétnym automobilom. Obmedzená rýchlosť na 40 km/hod. by mala byť umiestnená za týmto zákazom," uviedol G. Bodnár. Pravdou je, že ešte bývalé vedenie mesta chcelo výjsť v ústrety obyvateľom Galovej ulice a osadilo spomínané značky. Tieto však situáciu riešia iba dočasne.
Ako zdôraznil G. Bodnár, vlani ODI zaevidoval požiadavku mesta na zmenu dopravného značenia a tá by mala riešiť režim dopravy komplexne aj v nadväznosti na plánovanú prestavbu dvojice podhradských námestí. "Tento projekt dopravného značenia bol spracovaný autorizovanou osobou, ktorá rešpektovala požiadavky mesta Spišské Podhradie. Nie je však možné z našej strany upresniť dátum, kedy má byť realitou. Každé osadenie dopravnej značky musí byť posudzované individuálne na miestne podmienky. Je pravdou, že nie každému bude osadenie dopravného značenia vyhovovať," dodal.
Autor: šim
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.