cesty povoľuje.
Emil Môcik z Obvodného úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Poprade si myslí, že oporný múr je v havarijnom stave a je treba s ním niečo robiť. Hrozí totiž, že časť múru sa zasunie na železničnú trať po ktorej premávajú električky medzi Smokovcami a Tatranskou Lomnicou. "Tento zosuv pozorujeme už dlhšiu dobu. V jarných mesiacoch nastal zosuv asi 50 centimetrov. Aj bežným okom vidno 30 centimetrový pokles, pričom v strede vozovky je nerovnosť asi 15 centimetrov," konštatoval E. Môcik. Zároveň upozornil, že pri veľkej búrke by mohlo dojsť k zosuvu väčšej časti oporného múra. "Stav je vážny, povedal by som že ide o haváriu," doplnil pracovník úradu.
Správcom cesty je popradské stredisko Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja (PSK). Zástupca riaditeľa Martin Slavkovský (na snímke) si myslí, že pod zlý stav vozovky a oporného múru sa podpísala tatranská kalamita. Cestu narušili svojou váhou ťažké kamióny, ktoré odvážali spracované drevo. Cesta slobody totiž nebola projektované na takúto záťaž. Podľa neho ale nejde o havarijný stav. "Vážny stav to nie je. Ide len o narušenie vozovky. Ak by bol tento stav vážny, robili by sme zásahy," konštatoval zástupca. Faktom ale je, že správca znížil na uvedenom úseku maximálnu rýchlosť zo 60 na 40 kilometrov za hodinu. Dôvod? "Nákladné vozidlá by sa mohli pri väčšej rýchlosti rozhýbať a mohli by sa prevrátiť," vysvetlil M. Slavkovský.
Oprava oporného múru a vozovky si podľa podpredsedu PSK Milana Barana vyžiada náklady od 11 do 12 miliónov korún. "V akom časovom horizonte sa opravu podarí zrealizovať, závisí od cestárov, kedy budú mať dokončenú projektovú dokumentáciu. PSK rieši predbežne všetky havarijné stavy. V tomto roku sme na opravy mostov a poškodených komunikácií zosuvmi vyčlenili už 62 miliónov korún. Ďalších sto miliónov máme pripravených," reagoval podpredseda PSK.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.