rok s tým, že ide o moderné súpravy. Komfort týchto vlakov by však pri súčasných horúčavách cestujúci najradšej vymenili za prevetrané a hlavne chladnejšie priestory.
"V starých vlakoch sa dalo otvoriť okno, no tu to nejde. Škoda, lebo v takých horúčavách by padlo vhod, keby vás trochu prefúkalo. Človek by v takých moderných vozňoch čakal, že tam nebude také teplo. Najhoršie je to poobede, najmä keď sa zaprie slnko a vo vlaku sa nedá vyvetrať," sťažuje sa Pavol Hutník cestujúci pravidelne do Podolínca. "Chcela som ísť autobusom, ale vlak som považovala za pohodlnejší. Bola som však sklamaná, cítila som každú kvapku potu. A to nehovorím o vzduchu, keď nastupovali niektorí spoluobčania," zdôverila sa nám pani, prichádzajúca domov z Čiech.
Motorové jednotky 840 preradili železničiari na trate Poprad - Plaveč a Poprad - Tatranská Lomnica z okolia Zvolena a Žiliny. Podľa kompetentných, svojou konštrukciou zodpovedajú podobným v Nemecku, či Spojených štátoch. S vybavenosťou klímy však majú od tých západných ďaleko. "Naša spoločnosť si tento nedostatok uvedomuje a najneskôr v budúcom roku dobuduje do všetkých spomenutých jednotiek klimatizačné zariadenia pre skvalitnenie komfortu pre cestujúcich," uviedol pre denník Korzár Jaroslav Čamaj, špecialista pre externú komunikáciu Železničnej spoločnosti Slovensko.
V súčasnosti jediným vetraním počas jazdy vlakov je odsávacie zariadenie na strope. To je tak cítiť iba ak pri dotyku. Zrejme aj preto železničná spoločnosť kvôli predchádzaniu kritickým situáciám podľa Jaroslava Čamaja odporúča otvárať okná. Aké, to sa už od predstaviteľov prepravcu nedozvedáme. "Ide o malé vetračky, ktoré sú len na začiatku a v strede súpravy. Prakticky v celom vozni sa už viac nenachádzajú," potvrdil nám jeden zo sprievodcov pri obhliadke vlaku.
Motorová jednotka 840
Na Slovensku premáva šesť motorových jednotiek série 840. Svojim konštrukčným riešením spĺňajú vysoké požiadavky na prepravu osôb na prímestských a regionálnych tratiach. Jednotka sa skladá z dvoch vozňov pre cestujúcich a strednej priechodnej hnacej časti. Vozne sú nízkopodlažné. V nástupných a výstupných priestoroch je podlaha na úrovni nástupišťa. Pri nástupnom priestore sú inštalované držiaky na bicykle, lyže, detské kočíky, vozíky pre telesne postihnutých a sklápacia rampa pre vozíky pre telesne postihnutých. V interiéri je 94 pevných sedadiel, 16 sklopných sedadiel a 119 miest na státie. Jednotka má inštalovaný elektronický informačný systém so svetelným a zvukovým oznamovaním jednotlivých staníc. V motorovej jednotke je umiestnená vákuová WC bunka. Stredná trakčná časť je priechodná. Jej konštrukcia minimalizuje zaťaženie cestujúcich zdrojom hluku a vibrácií.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.