Korzár logo Korzár Spiš a Gemer

Autobus do Londýna mal sedemnásťhodinové meškanie!

Prešov - So sedemnásťhodinovým meškaním prišiel autobusový spoj prešovskej Slovenskej autobusovej dopravy (SAD), a. s., s odchodom z Prešova 16.

júla, do cieľovej stanice v Londýne. „Požadujeme náhradu a odškodnenie. Osobne som prišiel o prácu v Londýne. Musel som sa otočiť a vrátiť sa naspäť," posťažoval sa nám Peter Martončík. Zdôraznil, že pre toto meškanie prišiel nielen o prácu, ale aj o peniaze.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Problém, ktorý vznikol počas cesty pravidelným autobusovým spojom do Londýna, opísal takto: „Vodiči nám vôbec neoznámili, že je porucha. Dozvedeli sme sa to až ráno. Sedemnásť hodín sme potom v Nemecku trčali v autobuse. Klíma nešla, tiež sa pokazila. Ľudia boli hladní a smädní. Stáli sme tri kilometre od najbližšej dediny." Boli traja vodiči, ale ani jeden z nich neovládal cudzí jazyk: „Pri odstavenom autobuse zastal nejaký Nemec a snažil sa pomôcť, ale vodiči sa s nim nevedeli dohovoriť. Jeden z nich sa prišiel opýtať do autobusu, či niekto z nás vie po nemecky. Po chvíli sa zase prišiel opýtať, či vie niekto po anglicky."

SkryťVypnúť reklamu

Cestujúci vzniknutú situáciu riešili ešte v autobuse spísaním petície. Podpísali ju skoro všetci cestujúci. „Nikto z cestujúcich to však zatiaľ neriešil, lebo všetci zostali v Anglicku. Vrátili sme sa len dvaja." Od prešovskej SAD žiadajú nahradiť minimálne tritisíc korún. Toľko totiž zaplatili za cestovné lístky do Londýna.

O stanovisko sme požiadali generálneho riaditeľa prešovskej SAD Jozefa Kičuru. Uviedol, že na internetovej stránke SAD uverejnili ospravedlnenie všetkým cestujúcim linky Prešov - Londýn, ktorí cestovali 16. - 18. júla do Londýna: „Ľutujeme, že z technických príčin sa ich cesta neprimerane predĺžila. Všetci cestujúci sa môžu osobne spojiť s našou spoločnosťou, aby sme po získaní ich požiadaviek mohli na ne reagovať." Dodal, že si musia doniesť cestovný lístok.

SkryťVypnúť reklamu

Pre internetovú formu kontaktovania sa s cestujúcimi sa rozhodli preto, lebo na petícii, ktorú im na SAD doručili, podľa riaditeľa nie je uvedená adresa ani jedného cestujúceho. Je tam len meno a telefónne číslo: „Nie je tam ani to, akú kompenzáciu od nás požadujú."

Zaujímalo nás, prečo oprava autobusu trvala tak dlho. Riaditeľ nás informoval, že porucha vznikla nadránom okolo 04.00 hod. „Vodiči následne zavolali servis. Ten prišiel a sprevádzal náš autobus do najbližšieho servisu. Pracovníci však v servise nastúpili až o 8.00 hod. Ich záver bol však taký, že nie sú autorizovaní pre opravu mercedesov, tak nás nasmerovali do iného servisu. Tam však nemali potrebné súčiastky. Zohnali ich až o 14.00 hod. Po oprave autobus aj s cestujúcimi pokračoval v ceste do Londýna."

SkryťVypnúť reklamu

Cestujúci boli teda sedemnásť hodín v autobuse hladní a smädní... „Žiaľ, čo sa týka našich vodičov, zlyhal ľudský faktor. Keď nič iné, tak vodu v autobuse mali. Problémom je i to, že cestujúcich neinformovali o poruche autobusu."

Podľa riaditeľa kvalita vodičov je veľkým problémom nielen prešovskej SAD, ale celého Slovenska: „Máme veľkú fluktuáciu. Vodiči, ktorí čo i len trochu ovládajú nejaký cudzí jazyk, odchádzajú pracovať do zahraničia."

Ako často sa kazia autobusy prešovskej SAD na zahraničných diaľkových trasách? „V minulom roku sme nemali ani jednu väčšiu poruchu, ale posledný mesiac až tri. Nevieme si to vysvetliť. Veď predtým, než autobus odíde na diaľkovú trasu, ho v dielni skontrolujú," skonštatoval Kičura.

Aký je spôsob náhrady

Ako by mal teda cestujúci postupovať v prípade, ak sa jeho cesta autobusom sa neprimerane predĺži?

Uplatňovanie nároku na náhradu škody z omeškania je zložité, čo konštatujú aj samotní dopravcovia. Európska únia totiž zatiaľ neurčila pravidlá pre trh autobusovej dopravy a nereguluje ho. Každá dopravná spoločnosť v rámci Slovenska má vypracovaný svoj vlastný prepravný poriadok a teda aj pravidlá pri odškodňovaní.

V Prešovskej SAD platí pravidlo, že každú jednu sťažnosť cestujúceho posudzujú osobitne. Podmienkou je však doloženie cestovného lístka a tiež to, aby cestujúci podal písomnú sťažnosť. Dosiahnuť preplatenie ceny cestovného lístka nie je samozrejmé. Ak ide o nepredvídateľné okolnosti, medzi ktoré patrí aj technická porucha autobusu, cestujúci na to nemá nárok. Spoločnosť však môže vyjsť v ústrety tak, že poskytne cestujúcim zľavu z ceny cestovného lístka, alebo inú náhradu. Definovanie nepredvídateľných okolností je uvedené v Prepravnom poriadku pravidelnej diaľkovej a medzinárodnej autobusov dopravy.

Najčítanejšie na Spiš, Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 046
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 684
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 158
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 291
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 213
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 179
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 027
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 902
  1. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  2. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  3. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  7. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  8. Anna Miľanová: Nestačí len vyžadovať lepšiu spoločnosť, ale aj pre ňu niečo dobré robiť...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 770
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 862
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 612
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 162
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 827
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 609
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 152
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 785
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Peter Pellegrini

Strana, ktorá vznikla ako alternatíva k Smeru a sľubovala slušnosť, dnes legitimizuje vládu extrémistov a dezinformátorov.


43
Viktor Vincze

Vincze viedol v televízii spravodajské odbory.


a 1 ďalší 52
Donald Trump telefonoval v pondelok s Vladimirom Putinom.

Trump a Putin volali zhruba dve hodiny.


75
Starosta mestskej časti Bratislava - Petržalka Ján Hrčka (uprostred) a prvá zástupkyňa starostu Iveta Jančoková (vpravo).

Končiaci starosta sa kontrolám nebráni.


a 1 ďalší 19
  1. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  2. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  3. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  7. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  8. Anna Miľanová: Nestačí len vyžadovať lepšiu spoločnosť, ale aj pre ňu niečo dobré robiť...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 770
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 862
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 612
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 162
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 827
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 609
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 152
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 785
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu