Korzár logo Korzár Spiš a Gemer

Vydavateľ mesačníka robil Hagyarimu kampaň

MICHAL FRANK, michal.frankkorzar.sk Vyšiel neskoro a bez spoločenskej rubriky Kultúrno-spoločenský mesačník Prešov zmenil formát. Od nového roku

MICHAL FRANK, michal.frankkorzar.sk

Vyšiel neskoro a bez spoločenskej rubriky

Kultúrno-spoločenský mesačník Prešov zmenil formát. Od nového roku je bezplatne distribuovaný do všetkých domácností v meste ako farebný časopis. Mesto to bude stáť vyše dva milióny ročne po tom, čo navýšilo rozpočet. Januárové číslo sa dostalo k ľuďom až v polovici mesiaca, chýbal v ňom kompletný spoločenský servis a kultúrny bol zúžený na necelú stranu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PREŠOV. Kultúrny mesačník v novej podobe je podľa mnohých sklamaním. Prešovský magazín, ako znie nový názov tohto periodika s 50-ročnou tradíciou, obsahuje viacero publicistických príspevkov o meste, chýba však spoločenská rubrika (narodenia, úmrtia, sobáše) a kultúrny servis je zúžený iba na základný prehľad predstavení dvoch divadiel a jedného kina.

SkryťVypnúť reklamu

Kampaň robil ako zákazku

Vydavateľom nového mesačníka je súkromná spoločnosť Lantana, za ktorou je Ján Ivanecký. Je šéfredaktorom Prešovského magazínu, pôsobí aj v TV Prešov. Podieľal sa aj na volebnej kampani Pavla Hagyariho. On sám to nepopiera. "Je to tak. Treba však povedať, že som spolupracoval aj na kampaniach pre Kopčáka, pre Benča, aj pre Hagyariho. Išlo o klasické zákazky," uviedol Ivanecký, ktorý uspel vo verejnej súťaži na vydávanie nového mesačníka. "Podmienky som si našiel na internete a boli jasne stanovené, čo sa týka formátu, počtu výtlačkov, kvality papiera i obsahu. Potom sa ľahko robí cenová ponuka. Obehneš pár tlačiarní, zapracuješ do toho náklady na redakčnú prácu, grafiku, distribúciu, režijné náklady a môžeš určiť cenu. Neviem, koľko bolo uchádzačov, ale z mestského úradu mi oznámili, že som vyhral súťaž."

SkryťVypnúť reklamu

Objektívnosť chce ustrážiť

Šéfredaktor Prešovského magazínu popiera, že by mesačník v novej podobe skĺzol do podoby propagandy primátora a radnice: "Obviniť ma môže hocikto z hocičoho. Robím však dosť veľa rokov v televízii, zodpovedám za vysielanie, robil som iks politických diskusií, vždy som si strážil vyrovnanosť spravodajstva. Takže nie je to pre mňa nijaká novinka."

Problémy prvého čísla

Ján Ivanecký pripúšťa, že prvé číslo sprevádzajú problémy. Najmä absencia kultúrneho a spoločenského servisu. "Zmluva bola podpísaná dosť neskoro, až po tom, čo boli schválené prostriedky v rozpočte. Prvé číslo vyšlo 15. januára, ako bolo uvedené v zmluve, druhé vyjde 6. februára, všetky ďalšie budú vždy v prvom týždni. Prvé číslo sa zdržalo aj preto, že na jeho výrobu sme mali iba desať dní. Je to taká daň, ktorú sme museli zaplatiť."

SkryťVypnúť reklamu

Je si vedomý aj problémov s kultúrno-spoločenskými rubrikami: "Po redakčnej stránke sme to zvládli, ale tam, kde sme boli viazaní na iné organizácie, bol prolém. Bolo to tiež tým, že bol prelom rokov a sviatkové obdobie. Už je tu však určitý nábeh a verím, že od druhého čísla to bude v poriadku a doplníme aj informácie, ktoré chýbali v tom prvom."

Doterajší mesačník bol nezaujímavý

Oslovili sme aj primátora mesta Prešov Pavla Hagyariho. O dôvodoch zmeny formátu mesačníka povedal: "Kultúrny mesačník bol stratovou investíciou pre mesto. Bol minimálne čítaný. Náklad mal asi 3 000 kusov, remitendu 1 500. To bol výrazný nepomer ku financiám, ktoré boli do toho investované."

Náklady na nový projekt však boli paradoxne zvýšené... "Keď spočítame aj pracovníka, ktorý nerobil nič iné, len kultúrny mesačník, tak v zásade je to na rovnakej úrovni. A čitateľnosť a dostupnosť pre všetkých občanov je výrazne vyššia, ako doposiaľ," uviedol Hagyari.

O genéze zmeny vydavateľa povedal: "Prebehlo výberové konanie. Naším záujmom bolo, aby všetci Prešovčania dostávali informácie priamo do svojich schránok. Bola tam aj podmienka, že obsah by mal v zásade ostať nezmenený. Zistil som, že niektoré rubriky tam zatiaľ vypadli."

Ivanecký nebol v tíme

Absentujúci kultúrno-spoločenský servis považuje Hagyari za problém prvého čísla a očakáva, že v najbližších vydaniach sa nedostatky odstránia. Ak by pretrvávali, má mesto možnosť odstúpiť od zmluvy. O vydavateľovi Jánovi Ivaneckom, ktorý sa podieľal na jeho kampani, P. Hagyari povedal, že ho pozná, ale "nebol súčasťou môjho tímu".

Najčítanejšie na Spiš, Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 869
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 395
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 147
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 263
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 616
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 052
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 905
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 590
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu