POPRAD. Vo svojej kategórii má ísť technologicky o to najmodernejšie, čo doteraz leteckí inžinieri vyvinuli. Vrtuľníky typu Grand pochádzajú z dielne britsko-talianskej spoločnosti Augusta. Prvý stroj by mal do Tatier doraziť za dva roky, keďže dodacie lehoty nie sú krátke.
Najrýchlejší vo svojej kategórii
Prednosťou vrtuľníka je rýchlosť. "Vo svojej kategórii je najrýchlejší, oproti konkurentom zhruba o 20 percent. Skracuje čas na dolet ku pacientovi," povedal riaditeľ popradskej ATE Milan Hoholík.
Druhou výhodou oproti súčasným vrtuľníkom popradskej letky je veľkosť kabíny. "Na prevoz sa tam pohodlne zmestia dvaja pacienti aj s lekárom," vysvetlil šéf lekár leteckých záchranárov Ladislav Šimák. Vrtuľníkom nebude chýbať ani autopilot, ktorý v prípade potreby sám doletí a pristane na základni.
Záchranná služba ATE v súčasnosti používa stroje A109 K2. "Pri vrtuľníkoch výrobca životnosť neudáva. Vrtuľník počas pravidelných údržieb vymení takmer všetky súčiastky motora a prístrojov, preto je ťažké hovoriť o jeho skutočnom veku," povedal Hoholík. Čo sa týka trupu a konštrukcie, tam k výmenám nedochádza. "Tie sú však z titánu, ktorý nepodlieha korózii," doplnil Hoholík.
Autor: toti
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.