automaty na cestovné lístky.
POPRAD. Cestujúci sú tak povinní zakúpiť si cestovný lístok ešte pred nastúpením do vlaku. Dôvodom týchto opatrení je podľa generálneho riaditeľa ZSSK Milana Chúpeka stratovosť nielen automatov na cestovné lístky priamo vo vlakoch, ale aj revízorov. "Radšej prídem o 500 000 ako hospodár, než by som platil ľudí za to, čo nedokážu ovplyvniť," zdôvodnil Chúpek zrušenie vlakových revízorov v tatranských električkách. Revízori podľa neho vybrali v električkách ročne približne 350-tisíc Sk (11 618 €), pričom náklady na nich boli takmer 4 mil. Sk (133-tisíc €).
Prepravili menej pasažierov
Tatranská elektrická železnica a Ozubnicová železnica (OŽ) vo Vysokých Tatrách prepravili za prvých deväť mesiacov tohto roku 1 465 037 osôb, čo je o 0,21 % menej ako v rovnakom období minulého roka. Napriek poklesu počtu cestujúcich zaznamenali železnice nárast tržieb na oboch železniciach. Za deväť mesiacov tohto roku predstavujú tržby na tratiach TEŽ a OŽ vyše 23,297 mil. Sk (773-tisíc €) bez DPH, čo je o 1,76 % viac ako v rovnakom období vlani. Aj keď sú vlaky plné, osobná doprava je podľa Chúpeka stále stratová. V strate sú podľa neho aj TEŽ-ka a zubačka vo Vysokých Tatrách. Napriek tomu električka i zubačka vo Vysokých Tatrách podľa neho prežijú.
Budúcnosti tatranskej dopravy je venovaná dvojdňová konferencia Európska únia - príležitosť pre rozvoj dopravy vo Vysokých Tatrách, ktorá sa dnes začala v Novom Smokovci. Na konferencii sa bude hovoriť aj o integrovanom dopravnom systéme vo Vysokých Tatrách, ktorý by mal zjednodušiť prepravu cestujúcich vo vlakoch a autobusoch. Podľa Mariána Reichwaldera z Mestského úradu vo Vysokých Tatrách je už dnes jasné, že celý projekt sa minimálne o rok posunie, keďže Prešovský samosprávny kraj nemá financie na vypracovanie projektu dopravnej obslužnosti kraja. Odborníci na železničnú dopravu budú hovoriť aj o horskej železnici v adhézno-ozubnicovom prevedení, ktorá by mala vytvoriť okruh okolo Tatier. Tento systém by v budúcnosti mal zjednotiť až štyri rozličné systémy, ktoré momentálne vo Vysokých Tatrách sú. Konferencia sa koná pri príležitosti 160. výročia vzniku železníc na Slovensku a 100. výročia Tatranských elektrických železníc a pozemnej lanovky zo Starého Smokovca na Hrebienok.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.