mechanizmus, ako zachovať súčasný stav.
PREŠOV. Dopravný podnik mesta Prešov zabezpečuje mestskú hromadnú dopravu (MHD) v krajskom meste a okrem toho zachádza do Veľkého Šariša a niekoľkých obcí. Prešovský samosprávny kraj (PSK) dotuje podnikom SAD časť strát za prímestskú dopravu. Hlavy župy a mesta hľadali mechanizmus, ako môže PSK prispieť aj na dopravu do obcí v rámci MHD.
Pre ľudí sa nič nezmení
„Dopravný podnik má licenciu od mesta Prešov a konkrétnych obcí, do ktorých zachádza... Našli sme riešenie, že dostane licenciu na konkrétne linky. Tam pôjde dotácia PSK a ten rozdiel by mali hradiť jednotlivé obce," povedal prešovský primátor Pavel Hagyari a dodal: „Našli sme spôsob, vzorec, treba to už len naplniť." Dohoda by mala začať platiť od 1. 2. 2009, pričom pre občanov by sa nemalo zmeniť nič a linky majú jazdiť tak, ako doposiaľ.
Musia zmeniť prístup
Dopravný podnik má oproti dopravcom SAD svoje špecifiká. Rozdiel je aj v cene, keď mestská hromadná doprava vychádza na 17 Sk (0,56 eura) za kilometer, kým na prímestskú dopravu PSK dopláca 10,20 Sk (0,34 eura). PSK sa chce podieľať na vykrývaní časti strát DPMP. Podľa predsedu PSK Petra Chudíka však musí ísť dotácia priamo pre dopravný podnik. Nemôže ísť obciam, tento mechanizmus župe vytkol Najvyšší kontrolný úrad SR. Dotácia z kraja pre DPMP nemá byť vyššia, než je dotácia na prímestskú dopravu, ktorú zabezpečujú podniky SAD tzv. „modrými autobusmi". Chudík s Hagyarim včera tiež rokovali o zámene majetku, riešení dopravnej situácie a spoločných projektoch kraja a krajského mesta.
Autor: frk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.