priradili i poetický názov Srdiečko.
POPRAD. Už počas piatkového oficiálneho otvorenia sa mnohí vodiči tešili na otestovanie nove autostrády. Pre verejnosť bola otvorená v sobotu ráno.
Diaľnica nesklamala, bola pripravená. Vrátane Srdiečka. "Ide o unikátnejšie a nezvyčajné technické riešenie, pretože pri svojej dĺžke 326 metrov je križovatka štvorramenná a mimoúrovňová," hovorí Anton Oberhauser, zástupca Inžinierskych stavieb Košice, ktoré ju postavili. "Ide azda o technologicky najnáročnejší most na časti ťahu Mengusovce - Jánovce. Mostné piliere majú netypický elipsovitý pôdorys a lievikový tvar. Zvláštnosťou je centrálny stĺp s pôdorysom kruhu, ktorý podopiera takzvané srdce mosta, odtiaľ názov Srdiečko," vymenúva pikošky koordinátor stavby Peter Lehotský-Mikuš.
Stavba srdiečka trvala 28 mesiacov. Stála vyše 145 miliónov korún. Hoci oficiálne je súčasťou svitského úseku, ktorý sa otvorí v septembri 2009, jej spustenie bolo nevyhnutné pre plynulú prevádzku v sobotu otvoreného popradského úseku diaľnice. Most napája diaľnicu na smery Poprad-Západ, Letisko a výpadovku na Vysoké Tatry.
Autor: toti
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.