upozorňujúce na odpočty tak, ako predtým. Ženy zvonili pri dverách aj dopoludnia, keď sú dospelí väčšinou v práci. Informácie o stave plynu žiadali aj od detí, ak ich rodičia neboli doma. Obyvatelia sídliska hovoria, že ide o podozrivé osoby a obávajú sa, či to nie sú zlodeji vydávajúci sa za odpočtárov SPP.
SPIŠSKÁ NOVÁ VES. Na podozrivé odpočty plynu nás upozornili viacerí obyvatelia. "Pozeral som televízor, keď pri dverách zazvonili tri dámy. Povedali, že odpisujú plyn. Hovorím, aký odpis plynu, keď dole na nástenke nie je nič vypísané. A na to mi vravia, že nemám pozerať televízor a mám čítať oznamy. Bolo to drzé, tak mi napadlo povedať preukážte sa. Vytiahli papiere a vizitky, vytlačené na obyčajnom papieri, ktoré si každý môže urobiť doma na počítači. Na vizitke nebolo ani meno," hovorí obyvateľ sídliska Západ. Napadlo mu, či to nie sú zlodeji: "Môže byť, že si zisťujú, kto je doma. Dnes človek nemôže nikomu veriť."
Prišli bez upozornenia
O nezvyčajných spôsoboch hovorí aj domovníčka v jednom z panelákov: "Neboli žiadne upozornenia, že budú chodiť odpisovať plyn. V predchádzajúcich rokoch vždy minimálne dva dni predtým vyvesili oznam. Tri dámy prišli okolo tretej. Ako som počula, boli dosť arogantné. Väčšinou chodili dopoludnia, kolegyňa išla len do obchodu a keď sa vrátila, našla oznam, že má zavolať alebo poslať SMS na to a to číslo a nahlásiť stav plynomeru. V predošlých rokoch chodili odpisovať plyn podvečer."
Vyškolení externí odpočtári
Spoločnosť SPPdistribúcia informovala, že práve v týchto dňoch, od 2. až do 18. januára 2009, zabezpečuje mimoriadne kontrolné odpočty stavu plynomerov kvôli prechodu na euro a v súvislosti s novým vydaným cenníkom od 1. 1. 2009. "Keďže sa tieto mimoriadne odpočty robia len počas niekoľkých dní vo viac ako 1,3 miliónoch domácností, preto tieto odpočty vykonávajú vyškolení odpočtári z externej dodávateľskej firmy," uviedla Ivana Zelizňáková, komunikačná manažérka firmy SPP-distribúcia. Dodala, že odberatelia boli o termíne odpočtu informovaní niekoľko dní vopred, a to prostredníctvom oznamu vyveseného na vchodových dverách, prípadne na výveskách priamo vo vchode paneláku. "Žiaľ, v niektorých prípadoch vyvesenie oznámení sťažovala neochota samotných obyvateľov sprístupniť bytové jednotky," vyjadrila sa I. Zelizňáková.
Na kritiku ohľadom návštev domácností v čase, kedy neboli rodičia doma, reagovala: "V prípade sprístupnenia bytu deťmi si odpočtár vyžiadal prítomnosť plnoletého, resp. dospelého suseda v bytovej jednotke. Ak niektorí obyvatelia neboli práve doma, odpočtár sa v niektorých prípadoch obrátil na správcov bytov, ktorí im podľa vlastného uváženia poskytli pomoc alebo informácie ako získať chýbajúce údaje."
Či bol tento postup štandardný, na to sme sa chceli opýtať aj konateľa firmy, ktorá pre SPP-distribúcia zabezpečovala odpočty. Napriek prísľubu sa nevyjadril. Vysvetlenie SPP Novovešťanov neuspokojilo. "Ak to boli pracovníci najatí SPP, tak mali prísť popoludní a urobiť prácu tak, ako sa patrí. Prečo by im ľudia mali posielať SMS-ky? Myslím, že to nie je štandardný postup. Človek si môže hocičo myslieť v dnešnej dobe, keď sa vykrádajú byty," uzatvára domovníčka jedného z blokov, ktoré navštívili tri ženy. Pikoškou je, že jedna z nich stratila vo výťahu identifikačnú kartu bratislavskej firmy, ktorá pre SPP-distribúcia vykonávala odpočty...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.