dokončiť v marci. Ak sa ruskej strane zapáči, popradská vagónka by mohla prežiť veľkú hospodárku krízu oveľa pohodlnejšie.
POPRAD. Vzhľadom na štádium vývoja informovať o úplných technických podrobnostiach projektu nie je možné. Nad hrubými rysmi zámeru však vagonári tajnosti nerobia.
Už má aj meno
Prototyp vyvíjajú pre Ruské železničné dráhy. Tie podpisom dohody prejavili záujem ešte v septembri. Rusi od Popradčanov chcú kontajnerový a 90-stopový vagón novej typovej rady. Rodiaca sa dopravná novinka dostala už i názov - Sggmrss 90'. Kvôli širokorozchodnosti ruských železníc by na prípadnej výrobe participovala i trebišovská pobočka podniku. Z nej idú široké koľajnice priamo na ukrajinskú sieť, ktorá je napojená na Rusko.
Rovno na ruské koľajnice
"Po skompletizovaní prototypu v marci bude odskúšaný na tratiach ruských železníc, kde sa ukončí jeho certifikácia a schváli jeho skúšobná výroba podľa podmienok prevádzky Ruských železničných dráh," vysvetľuje Paula Tajbošová z popradskej Tatravágónky. Pravdepodobnosť, že Rusom sa vagón zapáči a začne sa sériová výroba, sa javí ako relatívne veľká.
Účinný liek
Dopadom krízy sa ako takmer každý priemyselný podnik nevyhla ani Tatravagónka. Odzrkadlilo sa to aj na poklese zahraničných objednávok. Získanie ruskej zákazky by mohlo znamenať v tejto oblasti pozitívny posun. V súčasnosti v podniku pracuje 2 300 ľudí.
Autor: toti
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.