Šajtlava príčiny a budúcnosť bez problémov načrtol, riaditeľ Klíma o probléme v novinách hovoriť nechcel. Požiadal nás o veci písať až o týždeň, kedy by už nový lekár mal nastúpiť. Situáciu položil do roviny, že zverejnenie mu sťaží riešenie problému a ublíži ľuďom. Inými slovami, novinársky hon za senzáciami ohrozí komfort pacientov. Je to však nezmysel. Riaditeľovi nebolo možné vyhovieť, lebo neuviedol žiadny dôvod a príklad, ako by článok mohol uškodiť. Jediný argument: „Viem, ako to funguje," nestačí. Pripomína reakciu ministerstva výstavby na nástenkovú kauzu: „Už sa nás na to nepýtajte, beriete nám čas na službu ľuďom." Bizarná požiadavka i preto, že informáciu o zatvorení oddelenia určite nemožno utajiť. Ak sa veci nepodaria, aspoň bude mať riaditeľ výhovorku - to tie novinárske hyeny.
O kežmarskej nemocnici naopak treba písať. Aby nenastávali situácie, ako keď sa nedávno správna rada nemocnice zložená z poslancov dozvedela o investícii v kotolni až po nákupe zariadení, hoci stanovy hovoria jasne. Väčšie investície vedenie nemocnice musí konzultovať pred ich realizáciou.
Tu treba spomenúť stredajší článok o páchnucich záchodoch v popradskej nemocnici. Aj riaditeľ jej liečebného úseku Dušan Suchý mohol žiadať písať o veci až o pol roka, keď sa slávne toalety vymenia. Hoci článok nebol pre nemocnicu príkladom najlepšieho PR, k problému sa postavil čelom. Prečo Suchý nemal problém?
Tu by riaditeľ Klíma možno povedal, že v Kežmarku nejde o záchody, ale zdravie ľudí. Aj v tomto prípade by to bola neférová citová manipulácia.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.