vyvolali ďalšie reakcie na druhej strane.
PREŠOV. Správcom parkovísk v meste Prešov je spoločnosť Vinci Park Slovakia, s. r. o., Bratislava. Koncesnú zmluvu s mestom poslanci kritizovali. Uzniesli sa na tom, aby k nej bol podpísaný dodatok s garanciami platieb mestu, a aby sa posúdila možnosť súdneho odstúpenia od zmluvy.
Grega: Cenu sme nemenili
V rozprave odznelo viacero výrokov, týkajúcich sa správcu parkovísk. Reagoval na ne riaditeľ Vinci Park Mario Grega. "Cena 30 Sk (1 euro) za hodinu bola v Prešove platná skôr, ako sme začali prevádzkovať parkovanie my," povedal, odvolajúc sa na nariadenie prijaté ešte minulým zastupiteľstvom v januári 2006.
Na margo porovnávania s cenou v Bratislave uviedol: "Áno, v Bratislave je cena 70 centov za hodinu. Pán poslanec Juraj Hurný (SDKÚ) sa však má možnosť informovať, ako sú v bratislavskom Starom meste spokojní so zmluvou. Mesto nemá žiadnu možnosť vyjadrovať sa k výške cien. Tú si stanovuje prevádzkujúca firma podľa svojho rozhodnutia a nemá to žiadny dosah na príjem mesta!"
Nové parkovacie miesta sú vraj v poriadku
Poslanec Anton Bidovský (SF) kritizoval nové parkovacie miesta, ktoré sú podľa neho vytvorené umelo a v rozpore s cestným zákonom. "Projekt zóny plateného parkovania aj s rozšíreným počtom miest bol vypracovaný profesionálnou dopravnou projektovou kanceláriou, schválený v súlade so zákonom dopravným oddelením mesta a dopravným inšpektorátom polície," reagoval riaditeľ Vinci Parku.
Vyjadril sa aj ku "kupeckým počtom", s ktorými prišiel poslanec Stanislav Goban (KDH). Ten kritizoval, že z kapsy ľudí sa vytiahne viac peňazí, lebo platených parkovacích miest je už takmer raz toľko, pričom mesto z toho nebude mať vyšší príjem. "Ku kupeckým počtom by som pridal aj trochu sedliackeho rozumu. Mesto vyberalo poplatky len na dvoch najfrekventovanejších uliciach s najvyššou cenou parkovného. K rozšíreniu počtu miest došlo v okolí najužšieho centra, kde je cena aj trikrát nižšia a frekventovanosť takisto. Rozšírenie si vyžiadalo investície a taktiež si bude vyžadovať rovnaké náklady na údržbu a prevádzku ako miesta s najvyššou cenou. Rozšírenie nebolo vykonane s hlavným zámerom zvýšiť tržby, ale regulovať dopravu, aby autá nestáli neusporiadane, chaoticky kde-kade. Ak by sme neobsiahli okolité ulice, všetky autá by mali tendenciu sa presunúť tam, kde to je zdarma a azda si viete predstaviť, ako by to mohlo vyzerať."
M. Grega si nemyslí, že by sa naplánovaná suma "nikdy nevybrala", ako povedal Miroslav Benko (Smer), považuje to však za jeho názor. Predpokladá však, že parametre sú nastavené obojstranne výhodne.
"Odťahovú službu potrebujeme"
Na margo "dohadzovania kšeftov" odťahovej službe, na čo upozornil poslanec Jozef Kislík (KDH), riaditeľ Vinci Parku povedal, že síce odťahovku ich firma neprevádzkuje, ale "mnohé porušovania zákona pri parkovaní by boli doterajšími spôsobmi neriešiteľné". Ako príklad uviedol auto parkujúce pri vchode do dvora budovy, ktoré blokuje iné vozidlá a papuča situáciu nevyrieši. "Aj odťahovanie vozidiel je možné len v zákonom stanovených prípadoch," uviedol a dodal: "Je zavedený systém parkovania chaotický? Dôvodom je, že vyberá ľudom z vreciek peniaze? Je pravda, že tržby idú na účet našej firmy, ale neznamená to, že tam ostávajú. Prevádzka a odpisy investície si doteraz vyžadovali viac peňazí, ako bolo utŕžené, to poslanci vedia... Systém nie je len o vyberaní peňazí. A aj my sme len na začiatku cesty, ktorej cieľom je, aby každý mohol parkovať podľa svojich možností, cieľa a účelu parkovania. Stačí si predstaviť situáciu, keď by parkovanie bolo bez kontroly a poplatku."
MICHAL FRANK
michal.frankkorzar.sk
Autor: tp
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.