Korzár logo Korzár Spiš a Gemer

Ceny v tatranských električkách zvýšili, kritika sa skončila trestným oznámením

Primátor reaguje na predsedu iniciatívy.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

POPRAD. Primátor Vysokých Tatier Jozef Štefaňák (nezávislý) podal trestné oznámenie na predsedu iniciatívy Vráťme život Tatrám Petra Dzurillu.

Upozornil na to samotný aktivista, podľa ktorého ide o reakciu na článok o zvyšovaní cien v električkách z mája tohto roka.

Primátor Tatier povedal, že sa k tejto téme zatiaľ vyjadrovať nebude.

„Keď sa to dorieši, potom,“ poznamenal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cieľom boli pravdivé informácie

Spomínaný článok z 21. mája na portáli tatry24.sk podľa iniciatívy rozoberal verejne dostupné fakty o plánovaných zmenách v tarife tatranských električiek.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom článku bolo podľa nej poskytnúť občanom pravdivé informácie a podnietiť verejnú diskusiu o témach, ktoré sa ich priamo dotýkajú.

„Na tento článok primátor mesta Vysoké Tatry reagoval trestným oznámením na predsedu našej iniciatívy. Údajne sme mali znížiť jeho vážnosť u spoluobčanov a ohroziť ho v zamestnaní,“ píše iniciatíva, ktorá takýto krok vníma ako bezprecedentný nátlak na slobodu prejavu a nátlak na občiansku angažovanosť.

Súvisiaci článok Proti rapídnemu zdražovaniu cestovného sa Tatranci búria. Je to podľa nich výsmech ľuďom Čítajte 

„Trestné oznámenie na občiansku iniciatívu a na komunitný portál, ktorý sa snaží kultivovane otvárať témy týkajúce sa správy vecí verejných, považujeme za neprimerané, neadekvátne a v rozpore s demokratickými princípmi. Podľa nášho názoru ide o ukážkový príklad arogancie moci,” uviedol po výsluchu na polícii Dzurilla.

SkryťVypnúť reklamu

Trestné oznámenie považuje za pokus umlčať oprávnenú občiansku kritiku a za zneužitie moci s cieľom zastrašiť aktívnych občanov.

„Takéto konanie zo strany verejného činiteľa považujeme v právnom štáte za neprijateľné. Budeme sa aktívne brániť všetkými zákonnými prostriedkami,“ píšu aktivisti, podľa ktorých je daný článok pravdivý a postavený na faktoch a dôkazoch.

Kritizovala postup samosprávy

Iniciatíva už v minulosti upozornila na navrhované zvýšenie cestovného, ktoré napokon stúpilo do platnosti od 1. mája.

Kritizovala postup samosprávy pri rokovaní na margo cien lístkov, i jej vylúčenie z nich. Hoci sa na jednom z nich mala zúčastniť online, napokon sa tak nestalo, primátor mesta to vtedy odôvodnil technickými problémami.

„Vážim si každú občiansku iniciatívu a podporujem ich, ale iniciatíva uviedla, že ja som inicioval zvyšovanie cien na Tatranskej elektrickej železnici, a že majú na to dôkazy. Neinicioval som žiadne zvyšovanie cien, na čo mám aj vyjadrenie tlačového odboru Ministerstva dopravy SR,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Prestúpia turisti z tatranských električiek do áut? Cestovanie železnicami výrazne zdražie Čítajte 

Tvrdí, že ak má iniciatíva dôkazy, stačí, keď ich poskytne.

„Nikoho nezastrašujem, len chcem vidieť ten dôkaz, na ktorý sa odvolávajú, pretože podľa mňa žiadny taký dôkaz neexistuje,“ dodal s tým, že on sám inicioval jednania so zámerom zlepšiť a skvalitniť dopravu.

Iniciatíva v spomínanom článku píše, že sa jej podarilo získať nahrávku autentického vyjadrenia ministra dopravy Jozefa Ráža ml. pre médiá z 27. apríla tohto roku, keď podľa nej priamo potvrdil primátorovu kľúčovú rolu pri zvyšovaní cestovného.

Rezort hovorí o dezinformáciách

Rezort dopravy hovorí v tejto súvislosti o dezinformáciách.

„Faktom je to, že miestna samospráva nikdy neiniciovala ani nepožadovala žiadnu zmenu cestovného. Práve naopak, samospráva mala požiadavku na zvýšenie kapacity vlakov, keďže počet turistov za posledné roky vo Vysokých Tatrách niekoľkonásobne vzrástol a doterajšia ponuka vlakov už nepostačuje na zvládnutie celkovej prepravnej kapacity,“ uvádza sa v stanovisku odboru komunikácie rezortu, ktorý poskytol primátor Štefaňák.

Ministerstvo však pripomenulo, že rozširovanie dopravy je aj ekonomickou otázkou a v období konsolidácie verejných financií tak muselo nájsť východisko, ktoré umožní financovanie týchto vlakov.

„Je preukázateľné, že dôvodom rastu cestujúcich je prílev turistov. A preto sme po vzore z mnohých iných turistických silne navštevovaných lokalít v iných krajinách upravili cestovné aj u nás," vysvetlilo.

Najčítanejšie na Spiš, Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 003
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 496
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 946
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 811
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 882
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 601
  7. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 961
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 560
  1. Viktor Pamula: Primátorstvo, alebo Regnum ?
  2. František Kukura: „Toto je naše“ – Kostoly ako vykolíkovanie územia naprieč dejinami
  3. Štefan Šturdzík: Vydajte sa na cestu po slovenských zrúcaninách hradov.
  4. Aleksander Prętnicki: Dom, ktorý mlčí
  5. Martin Korčok: Slasti a strasti slovenských Vietnamcov
  6. Dominik Sumbal: Kam SMERujeme?
  7. Irena Šimuneková: Panská Javorina
  8. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 24 480
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 9 928
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 891
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 308
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 984
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 900
  7. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 3 446
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 313
  1. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  2. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  3. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  4. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  5. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  6. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  7. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  8. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Viktor Pamula: Primátorstvo, alebo Regnum ?
  2. František Kukura: „Toto je naše“ – Kostoly ako vykolíkovanie územia naprieč dejinami
  3. Štefan Šturdzík: Vydajte sa na cestu po slovenských zrúcaninách hradov.
  4. Aleksander Prętnicki: Dom, ktorý mlčí
  5. Martin Korčok: Slasti a strasti slovenských Vietnamcov
  6. Dominik Sumbal: Kam SMERujeme?
  7. Irena Šimuneková: Panská Javorina
  8. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 24 480
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 9 928
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 891
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 308
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 984
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 900
  7. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 3 446
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 313
  1. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  2. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  3. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  4. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  5. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  6. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  7. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  8. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu