Korzár logo Korzár Spiš a Gemer

Modernizácia trate medzi Popradom a Lučivnou je hotová. Zdražela a trvala dlhšie

Koľaje testovali na rýchlosť 160 km/hod.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: žsr)

POPRAD, LUČIVNÁ. Práce na modernizácii železničnej trate v úseku Poprad – Lučivná sú hotové.

V stredu a vo štvrtok vykonávali na trati v celom úseku technicko-bezpečnostné skúšky troleja a koľaje na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.

Informoval o tom samostatný referent špecialista Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Denis Dymo.

Tie si stavebné objekty prevezmú od zhotoviteľa prác v priebehu tohto mesiaca.

Pôvodne mala obnova trate stáť takmer 117 miliónov eur vrátane DPH, po siedmom dodatku k zmluve so zhotoviteľom zverejnenom v Centrálnom registri zmlúv predstavuje jej cena takmer 142 miliónov eur s DPH.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte budú odstraňovať drobné poruchy

V stredu 6. decembra ukončili na trati podľa Dyma poslednú výluku koľaje č. 2 v úseku Železničná stanica Svit – výhybňa Lučivná.

„Dňa 14. decembra by mala byť spustená kontajnerová trakčná meniareň do predčasného užívania a stavba je tak výlukovo ukončená. To znamená, že zo stavebno-technického hľadiska je stavba riadne vyhotovená v zmysle projektovej dokumentácie, okrem nedokončených detailov, ktoré nebránia užívaniu diela, respektíve, ktoré sa nestihli urobiť vplyvom nepriaznivých poveternostných vplyvov,“ priblížil.

Súvisiaci článok Modernizácia trate Poprad - Lučivná sa komplikuje. Problém robí vojna i chýbajúci materiál Čítajte 

Odstránenie týchto drobných porúch a nedokončených detailov predpokladajú ŽSR v priebehu dvoch až troch mesiacov, prípadne ihneď, len čo to poveternostné podmienky umožnia.

Počas nasledujúceho roka budú ešte podľa Dyma odovzdané objekty vyvolaných investícií, ktoré priamo nesúvisia s prevádzkovaním železničnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Prevezmú si ich správcovia, teda mesto či vyšší územný celok.

Súvisiaci článok Pod Tatrami obnovujú železničnú trať. Niektoré práce mali byť hotové už v auguste Čítajte 

Po kameni klopali v septembri 2020

Základný kameň modernizácie trate poklepali v septembri 2020, pričom práce boli naplánované na 25 mesiacov, ukončené mali byť pôvodne už vlani.

Nakoniec tento termín na dvakrát posunuli na tohtoročný december.

Ako už v minulosti informovala ešte vtedajšia hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová, dôvodom bola nedostupnosť niektorých stavebných komponentov či predĺženie lehoty ich dodania pre pandémiu ochorenia covid-19 a vojnu na Ukrajine.

To znemožnilo ich riadne a včasné zabudovanie.

Spolu 13 km

Práce sa týkali úseku s dĺžkou takmer 13 kilometrov.

Stavba bola rozdelená na úseky Poprad - Svit, Svit - Štrba a jej súčasťou bola aj modernizácia železničnej stanice vo Svite.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt zahŕňal vybudovanie a zrekonštruovanie siedmich železničných mostov, dva nové podchody pre cestujúcich i zrušenie predošlých železničných priecestí v úseku.

V miestach s obytnou zástavbou, teda v Poprade, Svite a Lučivnej, vybudovali pozdĺž trate protihlukové steny.

Práce na úseku medzi Popradom a Lučivnou predstavovali prvú etapu plánovanej modernizácie úseku Liptovský Mikuláš - Poprad Tatry v rámci železničnej trate Žilina - Košice.

Železnice SR získali na obnovu viac ako 77,6 milióna eur zo zdrojov Európskej únie.

Súvisiaci článok Modernizácia trate medzi Popradom a Lučivnou bude dlhšia a drahšia Čítajte 

Najčítanejšie na Spiš, Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 622
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 126
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 130
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 246
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 224
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 897
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 719
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 581
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu