Korzár logo Korzár Spiš a Gemer

Pod Tatrami obnovujú železničnú trať. Niektoré práce mali byť hotové už v auguste

Problémom je nedostatok materiálov a ich cena.

Modernizácia tratí pokračuje.Modernizácia tratí pokračuje. (Zdroj: FB ŽSR)

POPRAD. Za približne dva a pol roka prác Železnice Slovenskej republiky preinvestovali v rámci modernizácie železničnej trate v úseku Poprad – Lučivná takmer 72 miliónov eur, čo je 68 percent hodnoty zákazky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Informovala o tom hovorkyňa železníc Ria Feik Achbergerová.

Celkové náklady na projekt modernizácie železničnej infraštruktúry boli vlani navyšované a predstavujú takmer 104 milióna eur bez DPH, rovnako bol predĺžený aj termín prác o takmer rok.

Tie mali byť pôvodne ukončené v auguste minulého roka.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Modernizácia trate medzi Popradom a Lučivnou bude dlhšia a drahšia Čítajte 

Pre stanicu vo Svite robili novú projektovú dokumentáciu

Podľa hovorkyne železníc je už v rámci projektu hotový úsek stavby Poprad – Svit, kde sa realizujú preberacie konania a predčasné užívania stavebných objektov a prevádzkových súborov.

Pracuje sa ešte na úseku Svit – Lučivná a tiež na železničnej stanici vo Svite vrátane samotnej prevádzkovej budovy.

„Rozhodnutím krajského pamiatkového úradu (KPÚ) o zaradení budovy ako chránenej pamiatky však došlo k významnej zmene projektu, najmä z hľadiska použitých stavebných materiálov, postupov a technológií, čo si vyžiadalo komplexnú zmenu pôvodnej projektovej dokumentácie,“ opísala Feik Achbergerová. To si podľa jej slov vyžiadalo aj časové nároky.

„Pôvodný stavebný zámer bol už neaplikovateľný na nové podmienky kladené v rozhodnutí KPÚ,“ dodala.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Modernizácia trate medzi Popradom a Lučivnou sa predĺži. O koľko, zatiaľ nie je jasné Čítajte 

Sledujú vývoj

Modernizáciu železničnej trate ovplyvnil akútny nedostatok stavebných materiálov a enormný nárast ich cien, ale aj logistické operácie pri ich doprave.

Ďalším dôvodom navýšenia nákladov bolo aj niekoľko zmien oproti pôvodnému projektu.

Podľa hovorkyne železníc je tak v súčasnej situácii predikovať vývoj a ďalší trend v segmente stavebníctva pomerne náročné a nemožno vopred vylúčiť vznik takých okolností, ktoré objektívne narušia harmonogram prác.

„Ako objednávateľ sme pravidelne informovaní o aktuálnej situácii na stavbe, sledujeme vývoj materiálovej dostupnosti a hodnotíme možné riziká, ktoré by v konečnom dôsledku mohli ovplyvniť lehotu výstavby. Samozrejme, v spolupráci so zhotoviteľom stavby priebežne prijímame opatrenia na elimináciu týchto negatívnych vplyvov tak, aby sme čo najefektívnejšie plnili harmonogram,“ doplnila Feik Achbergerová.

SkryťVypnúť reklamu

S prácami na úseku pod Tatrami začali v júli 2020. Ide o prvú etapu plánovanej modernizácie úseku Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry v rámci železničnej trate Žilina – Košice. Železnice SR získali na obnovu viac ako 77,6 milióna eur zo zdrojov Európskej únie.

Železnice Slovenskej republiky

Najčítanejšie na Spiš, Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Aplikácia, čo mamičkám aj študentom šetrí nervy aj peniaze
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  8. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Invázne rastliny ako superpotraviny
  3. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  4. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  5. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  6. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  7. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 246
  2. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 4 939
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 4 495
  4. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 4 144
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 4 035
  6. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 2 574
  7. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 550
  8. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 798
  1. Otilia Horrocks: Ministerstvo nie je súkromná firma. Tak sa tak nesprávajte.
  2. Jozef Huljak: Ako ruská elektráreň Akkuyu ohrozuje Turecko aj Alianciu
  3. Marek Mačuha: Svet v službách Hamasu
  4. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 4
  5. Rudolfa Vallová: Keď Monkey business znamená úpadok
  6. Andrii Bashlak: AI na pohovoroch: z nástroja sa stala lákavá skratka
  7. Miroslav Ferkl: Trumpoty
  8. Tomáš Čajda: Stop tranzitu na Kramároch! Alebo ani nie...
  1. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 17 043
  2. Monika Albertiová: Máme po puči 14 105
  3. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 12 824
  4. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 606
  5. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 8 134
  6. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 6 785
  7. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 6 538
  8. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico? 5 818
  1. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  2. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  3. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
  4. INESS: Čo priniesla konkurencia zdravotných poisťovní
  5. Radko Mačuha: Ruský Disneyland.
  6. Radko Mačuha: Padák - slovenský vynález.
  7. Radko Mačuha: Za neonacizmus na Ukrajine môže Putin.
  8. Marcel Rebro: Trump a Putin na Aljaške: Rokovanie o Ukrajine bez Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu