VYSOKÉ TATRY. Pozemnú lanovku premávajúcu vo Vysokých Tatrách zo Starého Smokovca na Hrebienok čaká revízia priamo v dielňach výrobcu v meste Uetendorf vo Švajčiarsku.
Informoval o tom Marián Galajda, hovorca prevádzkovateľa horských stredísk a turistických služieb.
Na trase medzi Smokovcom a Hrebienkom bude do 13. novembra zabezpečený bezemisný elektrobus, ktorý by mal premávať po existujúcej komunikácii zo Starého Smokovca na Hrebienok.
„Počas revízie sa robí komplexná kontrola, diagnostika a výmena opotrebovaných dielov. Po tom, čo v minulom roku takúto kúru absolvovali podvozky vozňa číslo jedna, prišli v tomto roku na rad podvozky vozňa číslo dva,“ priblížil prevádzkový riaditeľ lanových dráh Ján Slamený s tým, že kabínu na zdvihákoch vyviažu, uvoľnia a vysunú podvozky, ktoré sa následne na kamióne odvezú do dielní vo Švajčiarsku.
„Po revízii sa podvozky vrátia späť do Tatier, kde sa osadia na koľajnice a následne ich spoja s vozňom, ukotví sa ťažné lano a zariadenie sa po revíznych skúškach opätovne uvedie do prevádzky,“ vysvetlil Slamený.
O lanovke
Pozemná lanovka s technológiou spoločnosti Doppelmayr/Garaventa bola vo Vysokých Tatrách uvedená do prevádzky 22. decembra 2007.
Nahradila starú taliansku pozemnú lanovku Cerreti e Tanfani z Milána, ktorá tam premávala od roku 1970.
História pozemnej lanovky na Hrebienok sa začala písať už v roku 1908, kedy Smokovec s Hrebienkom spojila železničná trať s takzvanou Abtovou výhybkou, vďaka ktorej sa v strede jednokoľajovej trate dokážu míňať dva oprotiidúce vozne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.