POPRAD. Modernizácia železničného úseku Poprad - Lučivná v dĺžke takmer trinásť kilometrov je bližšie k svojmu začiatku.
Rada Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) ako druhostupňový orgán začiatkom júla zamietla odvolanie skupiny TIAC na čele s talianskou spoločnosťou Todini Construzioni Generali S. p. A. proti vylúčeniu z verejnej súťaže pre nesplnenie podmienok účasti.
Ako v stredu informovali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), Rada ÚVO tak potvrdila ich rozhodnutie vylúčiť uchádzača ako správne.
Námietky uvedenej skupiny proti vylúčeniu z tendra predtým v apríli zamietol samotný úrad.
„Rozhodnutie potvrdzuje správnosť postupu ŽSR," povedal generálny riaditeľ ŽSR Juraj Tkáč.
Ich úlohou ako manažéra železničnej infraštruktúry je podľa neho teraz pripraviť podpis zmluvy s úspešným uchádzačom.
„Prieťahy okolo výberu zhotoviteľa trvali príliš dlho, preto musíme konať rýchlo," uviedol Tkáč.
Prvá etapa modernizácie
ŽSR vyhlásili verejnú súťaž na modernizáciu traťového úseku Poprad - Lučivná ešte koncom júna 2017.
Predpokladaná cena prác plánovaných na dvadsaťpäť mesiacov bola 95,5 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Financované mali byť aj z prostriedkov Európskej únie.
Stavba bola rozdelená na časti Poprad - Svit, Svit - Štrba a Železničná stanica Svit.
Ide o prvú etapu modernizácie úseku Liptovský Mikuláš - Poprad Tatry v rámci plánovanej modernizácie trate Žilina - Košice.
Víťaz ušetril 3,7 milióna oproti predpokladom
Železnice vyhodnotili v tendri cenové ponuky siedmich uchádzačov a predbežne prijali ponuku Združenia ESSE Poprad - Lučivná s vedúcim členom, spoločnosťou Swietelsky-Slovakia, spol. s r. o., Bratislava.
Úspešný uchádzač navrhol najnižšiu cenu 91,8 milióna eur bez DPH.
Železnice teraz môžu vyzvať víťaza tendra k podpisu zmluvy o dielo.
Skupina Združenie Tatry 2017 na čele so spoločnosťou TSS Grade, a. s., Bratislava predložilo ponuku vo výške zhruba 97,5 milióna eur.
Spoločnosť OHL ŽS, a. s., Brno navrhla cenu 103 mil. eur, Subterra, a. s., Praha 104,8 mil. eur, skupina spoločností ICM S. p. A., Vicenza a Váhostav - SK, a. s., Bratislava na čele s ICM takmer 109 mil. eur.
Združenie Skanska - TATRY vedené spoločnosťou Skanska SK, a. s., Bratislava ponúklo 110,4 mil. eur a firma PORR, s. r. o., Bratislava 112,5 mil. eur bez DPH.
Rátajú aj s protihlukovými stenami
Traťový úsek Poprad - Lučivná v súčasnej trase má dĺžku takmer 12,9 km.
V navrhovanej trase bude dlhý 12,7 km, z toho zhruba 22 percent trate bude na novom telese.
„V rámci modernizácie sa vybuduje a zrekonštruuje sedem železničných mostov. Vybudujú sa dva nové podchody pre cestujúcich. V celom modernizovanom úseku sa zrušia existujúce železničné priecestia," uviedol hovorca ŽSR Michal Lukáč.
V miestach s obytnou zástavbou, teda v Poprade, vo Svite a v Lučivnej, budú pozdĺž trate vybudované protihlukové steny.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.