KEŽMAROK. Mesto Kežmarok už niekoľko rokov trápi preťažená doprava, denne mestom prechádza viac ako 20-tisíc vozidiel.
Podľa primátora Jána Ferenčáka je situácia alarmujúca a apeluje na jej riešenie.
„Spolu s kolegami zo samospráv a starostami z nášho okresu sme sa zhodli na tom, že doprava je najväčšou brzdou rozvoja okresu,“ povedal.
Asi pred šiestimi rokmi sa v meste intenzívne hovorilo o budovaní diaľničného privádzača z Popradu do Kežmarku, ktorý by napomohol zlepšeniu situácie.
Ako možný dátum výstavby sa spomínal aj apríl 2018, doteraz sa s ňou nezačalo.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR tvrdí, že s projektom stále počíta.
Primátor: Doprava brzdí rozvoj
Kežmarok patrí medzi najmenej rozvinuté okresy, no za posledné roky sa v ňom podarilo rozbehnúť viacero projektov.
Primátor Ferenčák je presvedčený o tom, že by ich mohlo byť aj viac, nebyť problému s dopravou. Jeho vyriešenie považuje za prioritu.
„Limitujúcim faktorom, ktorý bude brániť rozvoju okresu, je kolabujúca doprava či nedostatočná infraštruktúra z pohľadu dopravy. Mám na mysli budovanie obchvatov mesta, pripojenie na diaľničnú sieť, napojenie na Poľskú republiku a aj rekonštrukciu ciest od komunálnej úrovne, až po prvú triedu, prípadne aj vyššie kategórie,“ vysvetlil.
Za najväčší problém Kežmarského okresu označil dopravnú infraštruktúru aj podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Richard Raši počas návštevy mesta v polovici júna.
„Keď v rádiu počúvate informácie o zápchach, najčastejšie sa tam spomína Bratislava a Kežmarok,“ poznamenal Ferenčák.
Projekt existuje, realita je iná
V minulosti už bolo trasovanie obchvatu známe, prechádzať mal tromi katastrálnymi územiami - Veľkou Lomnicou, Huncovcami a Kežmarkom.
Hoci o projekte už v podtatranskom regióne nie je veľmi počuť, podľa Ministerstva dopravy a výstavby SR jeho príprava nestojí.
„V súčasnosti sa na základe zmluvy uzatvorenej medzi Slovenskou správou ciest a zhotoviteľom zabezpečuje Štúdia realizovateľnosti stavby I/67, I/66, I/77 Rožňava - Bardejovské Kúpele.
Štúdia má obsahovať navrhnutie technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšieho riešenia trasy cesty I/67 v úseku Rožňava - hranica Banskobystrického kraja a Prešovského kraja (BSK - PSK), cesty I/66 v úseku hranica BSK - PSK - Spišská Belá - Lysá Poľana (štátna hranica Slovensko/Poľsko) a cesty I/77 v úseku Spišská Belá - Dlhá Lúka v okrese Bardejov, vyhodnotenie už navrhnutých trás obchvatov a preložiek, prípadné doplnenie variantov a ich zhodnotenie,“ informoval odbor komunikácie ministerstva.
Práve v rámci spomínanej štúdie by mala byť podľa ministerstva posúdená aj stavba I/66 Poprad – Kežmarok II. etapa, na ktorú je vydané právoplatné rozhodnutie.
Predpokladaný celkový náklad stavby je 201 miliónov eur, z toho stavebný 171,5 milióna eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.