POPRAD. Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad v tomto roku poskytuje poradenstvo spotrebiteľom zo štyroch krajov Slovenska, a to v troch mestách.
Okrem Popradu a Bratislavy pribudla aj Trnava.
„Spotrebiteľské poradenské centrum ADR v Poprade je určené obyvateľom Prešovského a Košického kraja, pre Bratislavský a Trnavský kraj sme zriadili pobočku v Bratislave na Grősslingovej ulici č. 4 a v Trnave poradenstvo bezplatne poskytujú naši kolegovia v poradni na Trhovej ulici číslo 2 ,“ informoval Michal Fáber, predseda združenia.
Poradenské centrá spotrebiteľom pomôžu pri problémoch s reklamáciou chybného produktu alebo služby v kamennom či internetovom obchode, pri odstúpení od zmluvy, problémoch so spotrebiteľskými úvermi, poistnými zmluvami, zmluvami na dodávku energií a rôznych iných sporoch medzi predávajúcim, respektíve poskytovateľom služby, a kupujúcim.
Potrvajú do konca roka
„Projekty Spotrebiteľské poradenské centrum ADR pre Prešovský a Košický kraj 2017 a Spotrebiteľské poradenské centrum ADR pre Bratislavský a Trnavský kraj 2017 potrvajú do 31. decembra tohto roka,“ informovala Petra Čakovská, projektová manažérka S.O.S.
Vo všetkých troch poradenských centrách pôsobia kontaktné osoby, ktoré spotrebiteľom pomôžu spor vyriešiť prioritne mimosúdnou cestou.
Od minulého roku využíva S.O.S. ako prvé združenie na Slovensku aj inštitút alternatívneho riešenia sporov poverenými osobami.
„Ak prípad nie je možné riešiť poradenstvom, kontaktná osoba podnet presmeruje na inštitúcie, ktoré by v danom prípade mohli pomôcť. V individuálnych prípadoch prechádzajú spory do súdnej agendy združenia,“ vysvetlila Čakovská.
Záujem rastie
Záujem o služby spotrebiteľských poradní z roka na rok rastie.
„Spoločnosť ochrany spotrebiteľov Poprad vlani riešila v rámci dvoch poradenských centier, teda v Poprade a Nitre, spolu 620 podnetov a v prospech spotrebiteľov sa nám podarilo v rôznej podobe vymôcť spolu 77 517 eur,“ uviedol Fáber.
Spory sa najčastejšie týkajú predaja tovarov na prezentačných akciách, podomového predaja a predaja cez internet, ale aj problémov so spotrebiteľskými úvermi a reklamácií nekvalitnej obuvi a mobilných telefónov.
Poradenské centrá môžu spotrebitelia kontaktovať osobne, telefonicky alebo e-mailom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.